پنجشنبه ۹ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۸:۴۲
۰ نفر

خبرگزاری فرانسه - مایکل لانگان: جرج دبلیو بوش رئیس جمهور امریکا پنجشنبه در کنفرانسی خبری در کاخ سفید با تاکید بر اینکه حمله ترکیه به شمال عراق باید محدود و موقت باشد از ترکیه خواست هرچه سریعتر به عملیات خود در شمال عراق پایان دهد.

بوش افزود به همراه رابرت گیتس وزیر دفاع امریکا موافقت کرده است که حمله ترکیه به عراق باید ازنظر ماهیت محدود و موقت باشد.
وی تصریح کرد نیروهای ترکیه باید هرچه سریعتر هدف خود را عملی و عراق را ترک کنند.
بوش همچنین رائول کاسترو رئیس جمهور جدید کوبا را دیکتاتوری توصیف کرد که فاقد مشروعیت است و گفت با او گفتگو نخواهد کرد. بوش افزود گفتگو با رائول کاسترو به معنی پذیرش یک دیکتاتور است.
وی تصریح کرد چنین گفتگویی به معنای تایید کسی است که مردم خود را به علت افکار سیاسی شان به زندان می‌اندازد . این اقدام پیامی دلسرد کننده برای انهایی است که می‌خواهند بدانند ایا امریکا به تلاش خود درجهت ازادی زندانیان ادامه خواهد داد یا خیر.
بوش در بخش دیگری از کنفرانس خبری خود با اشاره به وضع حقوق بشر در چین قول داد هنگام حضور در این کشور برای تماشای مسابقات المپیک پکن، چین را برای احترام به حقوق بشر و ازادی‌های مذهبی تحت فشار قرار دهد.
بوش افزود من برای تماشای رقابت های ورزشی به پکن می‌روم اما این مسئله مانع از دیدار با رئیس جمهور چین و ابراز نگرانی شدید درمورد مسائل مختلف در این کشور نخواهد شد.
وزارت امور خارجه امریکا در گزارش سال گذشته خود درباره وضع ازادی‌های مذهبی در سراسر جهان از چین به علت اخراج کردن بیش از صد مبلغ مذهبی خارجی از این کشور در بهار سال 2007 انتقاد کرد.
بوش همچنین با اشاره به بسته محرک 168 میلیارد دلاری امریکا، دومین بسته محرک اقتصادی را باهدف مقابله با رکود اقتصادی امریکا رد و تاکید کرد ما با قاطعیت تلاش کرده‌ایم و اکنون زمان ان است تا مشخص شود ایا تلاش‌های ما موثر بوده است یا خیر.
وی با کم اهمیت دانستن روند کند اقتصاد امریکا تصریح کرد تصور نمی‌کنم با بحران اقتصادی روبرو باشیم. [دغدغه رکود اقتصادی با افزایش نرخ بیکاری در آمریکا]
رئیس جمهور امریکا درمورد روابط با روسیه نیز گفت قصد دارد این روابط را حفظ کند زیرا چنین اقدامی به سود هردو کشور و سران جدید انها خواهد بود.
بوش در این کنفرانس خبری افزود روابط امریکا و روسیه از اهمیت خاصی برخوردار است. این روابط برای ثبات و روابط مسکو و واشنگتن در اروپا مهم است. بنابراین توصیه من برقراری روابط شخصی با هرکسی است که در راس سیاست خارجی روسیه قرار خواهد گرفت .
روس‌ها قرار است روز یکشنبه برای انتخاب جانشین ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به پای صندوق های اخذ رای بروند.
رئیس جمهور امریکا در ادامه سخنان خود بار دیگر بر سیاست دلار قوی تاکید کرد و گفت ما به سیاست دلار قوی اعتقاد داریم. [افزایش قیمت طلا در اثر نگرانی از رکود اقتصادی در آمریکا]
ارزش دلار در برابر یورو امروز به طرز بی‌سابقه‌ای کاهش یافت به طوری که هر یورو با یک دلار و پنجاه و سنت برابری می‌کند
کد خبر 45444

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز