همشهری آنلاین: فیلم راز دانه 'La Graine et le Mulet' یک درام اجتماعی طنزآمیز درباره خانواه‌های مهاجر آفریقای شمالی که در یک بندر جنوب فرانسه کار می‌کنند، جایزه بهترین فیلم را در مراسم جوایز سینمایی سزار به دست آورد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه عبداللطیف کشیشه، فیلمساز فرانسوی - تونسی جایزه بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه اقتباسی را برای این فیلم غافلگیرکننده دریافت کرد و حفصیه هرزی، 21 ساله جایزه بهترین بازیگر زن نوآمده برای ایفای نقش اول این فیلم از آن خود کرد.

ماریون کوتیار جایزه سزار برای بهترین هنرپیشه زن را به خاطر بازی در نقش خواننده افسانه‌ای فرانسوی،ادیت پیاف، در فیلم La Vie En Rose دریافت کرد و آن را به حوایز کره طلایی و آکادمی سینما و تلویزیون بریتانیا (BAFTA) که پیش از این به همین خاطر دریافت کرده بود، افزود.

ماتیو آلماریک جایزه بهترین هنرپیشه مرد را به خاطر بازی در نقش در سردبیر مجله Elle ، ژان دومینیک بوبی، که به خاطر سکته مغزی تقریبا همه بدنش فلج است، در فیلم "The Diving Bell and the Butterfly".‍ ساخته جولیان اشنابل دریافت کرد.

 جوایز سزار - که معادل جوایز اسکار در آمریکا هستند- از سال 1975 با رای اعضای آکادمی هنرها و فنون سینمایی فرانسه اهدا می‌شود.

کد خبر 45052

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز