شنبه ۴ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۹:۱۴
۰ نفر

سخنگوی دولت بدون بیان صریح تصویب عرضه بنزین آزاد در هیئت دولت، عرضه آن را در نوروز به‎طور رسمی تأیید کرد.

اظهارات غلامحسین الهام در نشست هفتگی  با خبرنگاران و تأیید عرضه بنزین آزاد در نوروز عملا به شایعات مربوط به مخالفت دکتر محمود احمدی نژاد با عرضه بنزین آزاد پایان داد. وی در سخنان خود تاکید کرد: فروش بنزین به نرخ آزاد تنها برای نوروز است.

پایگاه رسمی شورای اطلاع رسانی دولت به نقل از الهام این مطلب را منتشر کرد و افزود: فروش بنزین به نرخ آزاد برای تسهیل سفرهای نوروزی است.

وی در خصوص ادامه فروش بنزین به نرخ آزاد بعد از نوروز نیز اعلام کرد: هر گونه تصمیم جدید بعد از بررسی‌های دولت به اطلاع مردم می‌رسد.

غلامحسین نوذری وزیر‌نفت نیز در حاشیه همایش توسعه فناوری در صنعت نفت در تهران با اشاره به عرضه بنزین آزاد افزود : برنامه‌ریزی شده تا در فروردین شهروندان  در کنار سهمیه بتوانند بنزین بیشتری تهیه کنند.

وی تاکید کرد: هنوز قیمت بنزین آزاد مشخص نشده و در دست بررسی است.

مشخص‌شدن ‌تکلیف هفت فاز پارس جنوبی؛ نیمه نخست 87

وزیر نفت همچنین اعلام کرد: پیشنهادهای فراوانی برای توسعه مراحل ‪ ۱۹تا ‪ ۲۴پارس جنوبی دریافت شده است و با این استقبال شرکت‌ها تکلیف همه مراحل باقی مانده توسعه میدان پارس جنوبی در 6 ماه نخست سال ‪ 87 مشخص می شود.

احتمال توافق با ترکیه و دلایل تاخیر مذاکرات هند و پاکستان

وزیر نفت در جمع خبرنگاران همچنین با اشاره به ادامه گفتگو‌های ایران و ترکیه برای همکاری در زمینه انرژی از احتمال اعزام یک گروه از کارشناسان کشورمان به ترکیه ‌در هفته جاری خبرداد و گفت: این هیات برای مذاکره  در مورد واگذاری چند مرحله از توسعه میدان پارس جنوبی به ترکیه سفر می‌کند و احتمال نهایی شدن این زمینه در این مذاکرات وجود دارد.

نوذری در خصوص مذاکرات خط لوله صلح گفت: قرار بود جلسه‌ای در تهران با هدف حل اختلاف‌های هند و پاکستان تحت نظارت ما انجام شود ولی هند علاقه‌مند بود این مذاکرات پس از انتخابات پاکستان انجام شود.

کد خبر 45045

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز