همشهری‌آنلاین: توسعه تفرجگاه‌ها در حریم شمالی تهران علاوه بر استفاده از پتانسیل طبیعی منطقه برای گردشگری به‌عنوان مهم‌ترین عامل کنترل تخلفات ساختمانی نیز محسوب می‌شود.

شهرداري منطقه يك

به گزارش شهرنوشت به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک، سید حمید موسوی، شهردار این منطقه در بازدید از حریم شمالی منطقه به همراه مجتبی شکری، مدیر کل اداره حریم شهرداری تهران و جمعی از مدیران شهری و حریم، با هدف بررسی وضعیت پروژه‌های در دست اجرا، سنجش قابلیت‌های تفرج گاهی حریم و امکان‌سنجی بارگذاری مجموعه های تفریحی؛ با بیان مطلب فوق اظهار داشت: امکان‌سنجی و تعریف پروژه‌های مشارکتی در بخش خدمات و گردشگری  در حریم و فراهم کردن زمینه‌های تثبیت مجموعه‌های گردشگری از مهم‌ترین راهکارهای جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز و استفاده بهینه از پتانسیل‌های طبیعی منطقه یک است.

حمید موسوی گفت: حریم شمالی تهران در محدوده منطقه یک ارزشمندترین جایگاه ریالی را در بین مناطق دارد بر همین اساس اداره کل حریم این منطقه با استفاده از نیروهای حریم‌بان و تلفیقی از اجرا و نظارت به صورت چارت جدید متمرکز خواهد شد تا بتواند کنترل این محدوده را بیش از پیش انجام دهد.

شهردار منطقه یک افزود: در حال حاضر این منطقه با بیش از ۴۰ نیروی حریم بان و نصب ۳۵۵ مارکر که در برخی نقاط به gps  مجهز است، حفاظت از نوار شمالی منطقه را بر عهده دارد و در ۴ ایستگاه کنترلی در ورودیه‌های حریم از انتقال مصالح و ساخت و سازهای غیر مجاز جلوگیری می‌کنند.

 موسوی در این بازدید به جمع‌آوری مرکز زباله اوشان و پروژه احداث مرکز تخلیه زباله و کارخانه تفکیک پسماند با مشارکت منطقه ۴ شهرداری در اراضی حریم اشاره کرد و گفت:  اجرای این طرح  در کاهش آلودگی‌های زیست محیطی، مدت زمان دفن و هزینه‌های حمل تاثیرگذار خواهد بود.

مدیرکل اداره حریم شهرداری تهران نیز در این بازدید بر هماهنگی همه‌جانبه با اداره کل حریم به ویژه در ساخت و سازها در محدوده‌های ذکر شده و ممانعت از زمین‌خواری و کوه‌خواری تاکید کرد و خواهان بررسی دقیق و ارسال کلیه پرونده‌ها به آن اداره کل برای طرح در کمیته فنی و تصمیم‌گیری در زمینه تثبیت و یا جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز شد.

او خاطرنشان ساخت: هماهنگی لازم با دولت‌های محلی (بخشداری‌ها و دهیاری‌ها)، نظارت مستمر بر اجرای طرح‌های هادی، جلوگیری از تخلفات احتمالی و همچنین تلاش در حفظ کمربند سبز تهران به عنوان اقدامات ضروری در حریم شمال تهران مورد پیگیری مستمر است.

گفتنی است در این بازدید بر جلوگیری توسعه بنا در محدوده تله کابین توچال و استفاده بهینه از امکانات موجود برای توسعه گردشگری تاکید شد.

کد خبر 444622

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha