دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۸
۰ نفر

اشرف شفیعی-  تبریز – خبرنگار: حدود یک ماه قبل بود که سد خاکی امند در هریس در اثر سیل شکست. هرچند بنا به گفته مسئولان، لایروبی مسیر موجب شده بود خسارت‌ها بسیار محدود شود تا این سیل حادثه جانی در پی نداشته و تنها یک خودرو پیکان متعلق به کشاورزان آسیب ببیند.

سد هریس

به گفته اهالی روستاهای همجوار این سد، شکسته شدن این سد خاکی به زمین‌های کشاورزی آسیب قابل‌توجهی زده است و حال با گذشت یک ماه از زمان حادثه، نیاز به لایروبی گل و لای باقی مانده از یک سو و تعیین تکلیف سد از سوی دیگر به‌شدت احساس می‌شود. سرپرست فرمانداری هریس درباره شکسته شدن سد بدون اعلام خسارت از سوی کارشناسان و کشاورزان مبنی بر وارد شدن خسارت به اراضی کشاورزی گفت: طی ماه‌های اخیر، بستر رودخانه به مقدار لازم لایروبی شده بود، اما برخی کشاورزان بی‌توجه به حریم رودخانه در این قسمت کشت و زرع کرده بودند که با شکسته شدن سد به زمین‌های کشاورزی آنها آسیب وارد شده است.

تجاوز به حریم رودخانه موجب ورود آب به زمین‌های کشاورزی شده است که مقصر اصلی آن خود کشاورزان هستند، اما بر اساس اعلام کارشناسان این سیلاب هیچ خسارت جانی نداشته است. «علیرضا خاک‌پور» درباره درخواست کشاورزان و مردم محلی در مورد عدم رسیدگی به وضعیت سد و رها کردن آن و همچنین بی‌توجهی به لایروبی گل و لای مانده از سیل عنوان کرد: لایروبی‌های لازم انجام خواهد شد و اقدامات دیگر برای پاک‌سازی گل و لای موجود هم در دستور کار قرار دارد. اما در مورد شکسته شدن این سد خاکی، مطالعات کارشناسی برای ساخت مجدد و اصلاح وضعیت آن در حال انجام است و منتظر نظر کارشناسان هستیم. باید مشخص شود که ساخت مجدد سد در چنین مکانی چه توجیهی دارد و اگر دارد، با چه مختصاتی باید ساخت مجدد آن آغاز شود.

کد خبر 444269

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha