یکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸
۰ نفر

برخی از بناهای قدیمی تهران در این سال‌ها برای حفظ و نگهداری به مرکز فرهنگی و تفریحی تبدیل شده‌ است. یکی از این بناها، بنای قدیمی موزه موسیقی در خیابان دربندی در حوالی میدان تجریش است.

موزه موسیقی

این ساختمان زیبا با معماری فاخرش روزگاری مسکونی بود و در سال ۱۳۷۲ طرح راه‌اندازی موزه موسیقی در آن ارائه شد. این بنا از سال ۱۳۷۴ به بعد نام موزه موسیقی را به خود گرفت و مرمت و بازسازی آن از سال ۱۳۸۲ آغاز شد. در سال ۱۳۸۸ این موزه به‌طور رسمی فعالیتش را در عرصه فرهنگ و هنر آغاز کرد و اکنون به دلیل وجود بخش‌های تخصصی و ارزشمند به مکانی فرهنگی برای علاقه‌مندان به موسیقی تبدیل شده است.  

کتابخانه‌ای با بیش از ۶ هزار جلد کتاب، آمفی‌تئاتر و استودیو، سالن سازهای زهی و بادی، گنجینه ارزشمندی از نخستین صفحات موسیقی ضبط شده به دستور مظفرالدین شاه قاجار و نمایش مراحل ساخت‌وساز از مهم‌ترین بخش‌های این موزه است. نوع چیدمان موزه، نوستالژیک است و تماشای این موزه برای علاقه‌مندان به موسیقی و تاریخ آن جذاب خواهد بود. اگر قصد رفتن به این موزه را دارید می‌توانید به میدان تجریش بروید. این موزه در خیابان شهید دربندی، سه‌راه تختی، کوچه نمازی واقع شده است.

کد خبر 444173

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha