یکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵
۰ نفر

شهره کیانوش راد - خبرنگار: تا همین چند سال پیش اگر می‌خواستیم نام ۴ میوه خارجی و لوکس را بیاوریم از آناناس، نارگیل، انبه و موز یاد می‌کردیم اما حالا میوه‌های دیگری هم پایشان به بازار باز شده که نام‌های عجیب و غریبی دارند.

بازارمیوه تجریش

میوه‌هایی استوایی یا آفریقایی که واردات برخی از آنها به دلیل تأثیر بر کشاورزی ممنوع است.با گشتی در بازار تجریش و فروشگاه‌های لوکس شمال شهر متوجه می‌شوید این ممنوعیت آنقدرها هم جدی گرفته نمی‌شود.

منگوستاین، جاک‌فروت، فیسالیس، کاهو فرانسوی، انبه مصری، پشن فروت، دومارینار، کدو ستاره‌ای، بیبی اسفناج و... نام چند میوه خارجی است که مشتری خودشان را هم دارند. در میان این میوه‌ها آووکادو و بلوبری میوه‌های شناخته شده‌تری هستند. این میوه‌ها در بسته‌بندی‌های کوچک و با قیمت‌هایی از ۱۰ تا ۵۰ هزار تومان به بالا به فروش می‌رسد. برخی مجذوب رنگ و شکل این میوه‌های عجیب می‌شوند یا با خواندن خواص درمانی‌شان می‌خواهند طعم آنها را تجربه کنند. هیچ‌کدام از فروشندگان این میوه‌های لاکچری حاضر به همکاری نیستند اما آن‌طور که فرماندار شمیرانات می‌گوید برخی از میوه‌ها به‌صورت قاچاق و برخی توسط مسافران خارجی به دستفروشان می‌رسد.

دکتر «سیاوش شهریور» در ادامه می‌گوید: «فروشندگان در صورت فروش میوه‌هایی که در فهرست میوه‌های قاچاق قرار دارد مشمول جریمه می‌شوند اما در بسیاری موارد مشاهده شده است که دوباره اقدام به فروش این میوه‌ها می‌کنند. دلیل اصلی هم به تقاضای مشتریان ایرانی و خارجی برای خرید این میوه‌ها بر می‌گردد. » فرماندار شمیرانات درباره وجود انبارهای قاچاق میوه در شمیران می‌گوید: «موضوع میوه‌های قاچاق در شمیران همواره مطرح بوده اما لازم به توضیح است که این میوه‌ها فقط در برخی مغازه‌های شمیران به فروش می‌رسد. در واقع شمیران مرکز توزیع این میوه‌ها نیست. برخی فروشندگان می‌گویند میوه‌ها را از مسافران و برخی دیگر می‌گویند از بازار تهیه می‌کنند. به‌طور حتم در صورت مشاهده انبارهای نگهداری یا مرکزی برای توزیع میوه‌های قاچاق در شمیران برخوردهای قانونی انجام می‌شود. »

کد خبر 444156

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha