سه‌شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۸۵ - ۱۰:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: توشیبا دستور جمع‌آوری 340 هزار نوت‌بوک خود را که از باتری‌های ساخت شرکت سونی استفاده کرده‌بودند، صادر کرد.

سخنگوی شرکت توشیبا اعلام کرد که تعداد زیادی از کاربران با تماس با این شرکت، اعلام کردند که باتری نوت‌بوک آنها زودتر از زمان مقرر نیز دشارژ میشوند .

این مشکل در باطری مدلهای Dynabook Satellite و Dynabook وجود دارد که در ماه‌های مارس الی می سال جاری به بازار ارائه شده بودند، وجود دارد. 

توشیبا یکصد هزار عدد از این مدل‌ها را در آمریکا، 45 هزار عدد را در ژاپن و مابقی را در سایر کشورها به فروش رسانده‌است.

پیش از این تعداد زیادی از نوت‌بوک‌های مارک‌های مختلف از جمله اپل و دل به‌دلیل خرابی باتری آنها باز پس گرفته شده بود، اما بالاخره نوبت به توشیبا رسید و این شرکت هم نسبت به بازپس‌گیری باتری‌های ساخت سونی اقدام کرد.

با این حال توشیبا اعلام کرده تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر مجروح شدن کاربران در اثر آتش گرفتن این باتری‌ها دریافت نکرده‌است.

ماه گذشته شرکت دل، 4.1 میلیون نوت‌بوک خود را برای تعویض باتری جمع آوری کرد.[سابقه موضوع

پس از آن اپل نیز 1.8 میلیون نوت‌بوک را بدلیل خرابی باتری( تولید گرمای بیش از حد) بازپس گرفت.[سابقه موضوع] در هر دوی این موارد از باتری‌های ساخت سونی استفاده شده بود.

با این وجود شرکت توشیبا اعلام کرده مشکل مشاهده‌شده در نوت‌بوک‌های این شرکت، با مشکل باتری‌های اپل و DELL متفاوت است.

به نظر می‌رسد فعالیت‌های زیاد شرکت سونی بر روی موارد مختلف و همکاری آنها با شرکت‌های مختلف از جمله تولید PlayStation، باعث شده تمرکز سونی بر روی تولیدات مختلفش از دست رفته و این شرکت را با ضررهای بسیاری مواجه کند.

کد خبر 4416

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز