سه‌شنبه ۷ شهریور ۱۳۸۵ - ۱۳:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: مقامات ژاپنی سه شنبه گزارش اولین مورد آتش‌گرفتن لپ‌تاپ‌های اپل را در این کشور منتشر کردند.

به گزارش آسوشیتدپرس از توکیو مسئولان ژاپنی از شرکت آمریکایی اپل خواسته‌اند این مسئله را که مربوط به نقص باتری‌‌‌های ساخت شرکت سونی‌است که در این لپ‌تاپ‌ها به کار می‌رود، مورد بررسی قرار دهد و ظرف یک هفته نتایج آن را اعلام کند.

وزارت اقتصاد، بازرگانی و صنعت ژاپن می‌گوید که یک لپ‌تاپ ساخت شرکت کامپیوتری اپل در آوریل(اردیبهشت) امسال بیش از حد داغ شده و آتش گرفته‌است.

سخنگوی اپل هم تایید کرد که کاربر کامپیوتر در جریان حادثه دچار سوختگی مختصری شده‌است.

 هفته گذشته شرکت اپل از مشتریانش خواست تا 1.8 میلیون باتری لپ‌تاپ‌های این شرکت را از  سراسر جهان مسترد کنند چرا که ممکن است باعث داغ‌شدن بیش از حد و آتش‌گرفتن کامپیوترهای آنها شوند.

این درخواست درست ده روز پس از اعلام شرکت کامپیوتری دل در مورد بازپس‌گیری 4.1 میلیون باتری معیوب لپ‌تاپ به همین دلیل است که بزرگترین بازپس‌گیری تجهیزات الکترونیکی در تاریخ "کمیسیون ایمنی فراورده‌های مصرفی" آمریکا به حساب می‌آید.

در هر دو مورد اشکال باتری‌های لیتیوم-ایون ساخت "شرکت تجهیزات انرژی سونی" که وابسته به شرکت اصلی سونی در ژاپن است، مقصر قلمداد شده است.

شرکت اپل تا به حال، 9 گزارش در مورد داغ شدن بیش‌ از حد این باتری‌ها و سوختن مختصر کاربران لپ‌تاپ‌هایش از ایالت متحده دریافت کرده‌است.

همچنین چندین گزارش از آسیب دیدن لپ‌تاپ‌ها به این علت دریافت شده است.

بسته باتری مورد استفاده در این لپ‌تاپ‌ها حاوی محفظه‌هایی از نوارهای فلزی لوله‌شده است.

شرکت سونی گفته است که در جریان تولید این نوع  باتری‌ها فشرده کردن نوار‌های لوله‌شده ذرات فلزی ریزی را ایجاد می‌کند که در محفظه باتری رها هستند و برخی از خرده فلزها می‌توانند باعث ایجاد مدار کوتاه در باتری و در موارد شدید داغ‌شدن و آتش‌گرفتن ‌آن شوند.

شرکت سونی همچنین اعلام کرد، باتری‌های لپ‌تاپ‌های Vaio ساخت خود این شرکت این مشکل را ندارند.

کد خبر 3070

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز