همشهری آنلاین: نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: کلیات طرح سازمان نظام روزنامه نگاری ایران بررسی شد.

مجلس

ایسنا نوشت: سیده فاطمه ذوالقدر گفت: رسیدگی به طرح جامع جمعیت و تعالی پایان یافت.

نماینده مردم تهران در مجلس از بررسی و تصویب مواد ۱۶ و ۲۹ طرح جمعیت و تعالی خانواده سخن گفت و افزود: بر اساس مصوبات کمیسیون دولت مکلف است حق اولاد خانواده‌های ایرانی دارای فرزندان دو قلو و بیشتر را به میزان سه برابر به ازای هر قل پرداخت کند همچنین دولت مکلف شد یارانه خانواده‌های دارای فرزند چند قلوی محروم و نیازمند را مبتنی بر معرفی نامه صادره سازمان بهزیستی کشور به سازمان هدفمندی یارانه‌ها را دو برابر سایر خانواده‌های ایرانی پرداخت کند.

وی افزود: براساس مصوبه دیگر دولت مکلف شد فقط یکبار به زوج‌هایی که ۱۵ تا ۲۰ سال تمام داشته و ازدواج دائم کرده‌اند، هدیه ازدواج پرداخت کند. میزان و نوع این هدیه در آئین‌نامه اجرایی که توسط وزارت ورزش و جوانان و سازمان برنامه و بودجه مشخص و هر ساله در لایحه بودجه سالانه درج می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس از بررسی کلیات طرح سازمان نظام روزنامه‌نگاری ایران سخن گفت و افزود: کمیسیون فرهنگی طرح مذکور را به عنوان کمیسیون فرعی مورد بررسی قرار داد. در این جلسه یک موافق و یک مخالف درباره کلیات طرح مذکور به اظهار نظر پرداختند اما به دلیل طولانی بودن مباحث رأی‌گیری به جلسه بعد موکول شد.

کد خبر 441009

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha