همشهری آنلاین: نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: کلیات طرح سازمان نظام روزنامه نگاری ایران بررسی شد.

مجلس

ایسنا نوشت: سیده فاطمه ذوالقدر گفت: رسیدگی به طرح جامع جمعیت و تعالی پایان یافت.

نماینده مردم تهران در مجلس از بررسی و تصویب مواد ۱۶ و ۲۹ طرح جمعیت و تعالی خانواده سخن گفت و افزود: بر اساس مصوبات کمیسیون دولت مکلف است حق اولاد خانواده‌های ایرانی دارای فرزندان دو قلو و بیشتر را به میزان سه برابر به ازای هر قل پرداخت کند همچنین دولت مکلف شد یارانه خانواده‌های دارای فرزند چند قلوی محروم و نیازمند را مبتنی بر معرفی نامه صادره سازمان بهزیستی کشور به سازمان هدفمندی یارانه‌ها را دو برابر سایر خانواده‌های ایرانی پرداخت کند.

وی افزود: براساس مصوبه دیگر دولت مکلف شد فقط یکبار به زوج‌هایی که ۱۵ تا ۲۰ سال تمام داشته و ازدواج دائم کرده‌اند، هدیه ازدواج پرداخت کند. میزان و نوع این هدیه در آئین‌نامه اجرایی که توسط وزارت ورزش و جوانان و سازمان برنامه و بودجه مشخص و هر ساله در لایحه بودجه سالانه درج می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس از بررسی کلیات طرح سازمان نظام روزنامه‌نگاری ایران سخن گفت و افزود: کمیسیون فرهنگی طرح مذکور را به عنوان کمیسیون فرعی مورد بررسی قرار داد. در این جلسه یک موافق و یک مخالف درباره کلیات طرح مذکور به اظهار نظر پرداختند اما به دلیل طولانی بودن مباحث رأی‌گیری به جلسه بعد موکول شد.

کد خبر 441009

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha