یکشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: تندیس بهترین کارگردان جشنواره جهانی فیلم قونیه در مراسمی در مرکز فرهنگی مولانا در شهر قونیه ترکیه به مجید مجیدی اهدا شد.

مجيد مجيدي در قونيه

به گزارش روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، در دومین جشنواره جهانی فیلم قونیه دو فیلم «بچه‌های آسمان» و «بید مجنون» با حضور نخستین فیلمساز ایرانی نامزد اسکار به نمایش درآمد و مورد استقبال تماشاگران قرار گرفت. قرار است در فرصت حضور مجیدی در قونیه چند نشست دانشگاهی و رسانه‌ای هم برگزار شود.

در مراسم اهدای جایزه به مجیدی، عبدالستار یارار دبیر جشنواره جهانی قونیه در سخنانی با تقدیر از نقش فیلمساز شاخص سینمای ایران در ساختن آثار سینمایی برجسته با پیام‌های انسانی و اخلاقی، سینمای نوین ایران را پیام‌آور معنویت دانست. این جایزه برای قدردانی از کارگردان‌هایی اهدا می‌شود که به ریشه‌ها و باورهای معنوی و دینی خود وفادار مانده‌اند و مجیدی تنها کارگردان ایرانی است که امسال جایزه ویژه جشنواره جهانی قونیه را دریافت کرد.

جشنواره فیلم قونیه روزهای ۱۱ تا ۱۶ اردیبهشت به مناسبت ورود خانواده مولانا به شهر قونیه برگزار می‌شود و در آن فیلم‌هایی با که درونمایه معنوی و عرفانی برای علاقه‌مندان به نمایش درمی‌آیند.

کد خبر 439341

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha