همشهری آنلاین: دبیر شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی به تشریح اصلاحیه جدید آیین‌نامه انضباطی دانشجویان پرداخت.

روح الله شاطري

حجت‌الاسلام والمسلمین روح‌الله شاطری در گفتگو با خبرنگار همشهری آنلاین در این باره گفت: عنوان کلی و هدف بحث درباره آیین‌نامه انضباطی دانشجویان که در شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی صورت گرفت، پوشش آیین‌نامه انضباطی دانشجویان برای تخلفات اخلاقی و حرفه‌ای دانشجویان علوم پزشکی بود.

دبیر شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی افزود: پیشنهادهای اصلاحی مسئولان وزارت بهداشت درباره آیین‌نامه انضباطی دانشجویان در این راستا بود که بنا داشتند آن بخش از تخلفات دانشجویان پزشکی که بعضا در حوزه اخلاقی و حرفه‌ای مرتکب می‌شوند، به وسیله مفاد آیین‌نامه‌های انضباطی تحت پوشش قرار گیرد و برخورد و اصلاح رفتار در این حوزه را تحت ضوابط قانونی و مصرح قرار دهند.

شاطری در پاسخ به این سوال که «تخلفاتی که از سوی دانشجویان علوم پزشکی ممکن است رخ دهد چه تفاوتی می‌تواند با تخلفات ممکن از سوی دانشجویان رشته‌های دیگر داشته باشد؟» تصریح کرد: در این زمینه، آن مواردی که در مسائل بالینی و فرآیند درمان ممکن است پیش بیاید مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش همشهری آنلاین، دکتر امامی رضوی قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جلسه اخیر شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی در تشریح لزوم اصلاح این آئین‌نامه در جلسه ۳۲۵ شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها گفته بود: به دلیل نوع خاص ارائه خدمات در حوزه پزشکی و ملاحظات موجود در موضوع اخلاق پزشکی، آئین‌نامه انضباطی فعلی پاسخگوی نیازهای دانشگاه‌ها نیست و نقایص زیادی در این زمینه مشاهده می‌شود. یکی از اشکالات موجود در حوزه آموزش است که باید برطرف شود.

دکتر محمدرضا فراهانی معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز اظهار کرده بود: در آئین‌نامه پیشنهادی تلاش شده تا در تکمیل آئین‌نامه انضباطی موجود، موضوع اخلاق حرفه‌ای مورد توجه قرار گیرد.

آیین‌نامه انضباطی دانشجویان ۱۴ شهریور ماه ۱۳۷۴ در ۱۴ ماده و ۵۴ بند و ۳۰ تبصره در سیصد و پنجاه و هشتمین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده است که با گذشت بیش از دو دهه از اجرای آن در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور، بالاخره اصلاح آن در دستور کار شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها قرار گرفت.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ریاست شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی را بر عهده دارد و وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و آموزش و پرورش، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، رئیس جهاد دانشگاهی، رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان، روسای کمیسیون‌های آموزش و تحقیقات و بهداشت مجلس شورای اسلامی و برخی اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در این شورا عضویت دارند.

بررسی پیشنهادهای اصلاحی و تکمیلی آئین‌نامه انضباطی دانشجویان در دستور کار سیصد و بیست و پنجمین جلسه شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها قرار داشته که در این جلسه با ارائه توضیحات درباره موارد اصلاحی از سوی مسئولان مربوطه، آیین‌نامه انضباطی جدید دانشجویان تصویب شده است.

به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، پیشنهادهای اصلاحی و تکمیلی آئین‌نامه انضباطی دانشجویان مصوبه سال ۱۳۷۴ شورای عالی انقلاب فرهنگی، از سوی معاونت فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تدوین شده است.

کد خبر 438212
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha