چهارشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: منابع مطلع از سفر ولیعهد عربستان به پنج کشور آسیایی با حضور در پاکستان به‌عنوان اولین مقصد خبر دادند.

بن سلمان

منابع مطلع اعلام کردند که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان قرار است طی چند روز آینده سفر به پنج کشور آسیایی پاکستان، چین، مالزی، اندونزی و هند را آغاز کند.

او در اولین مرحله به اسلام‌آباد سفر می‌کند.

انتظار می‌رود در سفر بن سلمان به پاکستان و هند چند توافقنامه سرمایه‌گذاری در زمینه انرژی و زیرساخت‌ها به امضای طرفین برسد.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، همچنین طبق گفته مقامات پاکستان، قرار است که در سفر بن سلمان به اسلام آباد توافقنامه‌هایی عمدتاً مربوط به نفت و برق نیز امضا شود.

در همین راستا خبرگزاری رسمی عربستان نیز اعلام کرد که تفاهم نامه‌هایی که در این سفر امضا خواهند شد شامل طرح‌هایی در زمینه انرژی تجدیدپذیر و سرمایه گذاری در زمینه صنایع پتروشیمی و منابع معدنی می‌شود.

وزارت خارجه هند نیز اعلام کرد که قرار است محمد بن سلمان به همراه چند تاجر عربستانی بزرگ به درخواست نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند به دهلی نو سفر کند.

در همین راستا، یک مقام هندی گفت که کشورش انتظار دارد بن سلمان در این سفر سرمایه‌گذاری اولیه ریاض در صندوق ملی سرمایه گذاری و زیرساخت‌های هند برای کمک به سرعت بخشیدن به ساخت بنادر و بزرگراه‌ها را اعلام کند.

همچنین یک مقام دیگر در وزارت بازرگانی هند تاکید کرد که عربستان برای سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی در هند با هدف صادرات محصولات کشاورزی به ریاض تمایل نشان داده است.

کد خبر 431585

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha