همشهری آنلاین: ده‌ها مرکز عمومی ازجمله چند مدرسه و بیمارستان در خاور روسیه توسط افراد ناشناس تهدید به بمب گذاری شدند.

روسيه تهديد به بمب‌گذاري

به گزارش ایرنا، تاس و ریانووستی گزارش کرده‌اند که افراد ناشناس در جمهوری ساخا (یاکوتیا) و استان ایرکوتسک با تماس تلفنی از بمب گذاری در مکان‌های عمومی خبر دادند.

یک مقام سازمان امنیت جمهوری ساخا در این باره گفته است: حدود ۳۰ تماس تلفنی مبنی بر بمب گذاری در اماکن مختلف در خاور روسیه به ثبت رسیده است و ماموران امنیتی در حال بازرسی بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و مدارس هستند.

خبرگزاری تاس نیز به نقل از سازمان امنیتی روسیه گزارش داده است: در استان ایرکوتسک (درمنطقه سیبری) ۲۳ تماس تلفنی ثبت شده است که در آن به بمب گذاری در اماکن عمومی اشاره شده بود. در این استان شش بیمارستان تخلیه شدند.

تاس همچنین از تهدیدهای تلفنی در منطقه پری آموریه در خاور روسیه خبر داده است.

نیروهای امنیتی روسیه دستکم در دو سال اخیر درگیر تلفن‌های ناشناس و تهدید آمیز در نقاط مختلف مسکو و چند شهر دیگر روسیه هستند.

اوج این تماس‌ها پیش از جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ در روسیه به ثبت رسید به طوری که در شش ماه منتهی به جام جهانی فوتبال هر هفته چند مرکز تجاری یا فرودگاه در مسکو در پی تهدید تلفنی تخلیه می‌شدند.
وزارت خارجه روسیه نیز از این تماس‌ها در امان نماند بطوری که یک بار نیز گزارش شد که مقر اصلی وزارت امور خارجه روسیه از ترس بمب گذاری تخلیه شده است.

آخرین مورد تهدید بمب گذاری سه فرودگاه مسکو در روز ۲۴ دی ماه بود و ماموران خدمات اضطراری مسکو پس از این تماس‌های تلفنی، فرودگاه های شرمتووا، داماددووا و ونوکووا در شمال، جنوب شرقی و جنوب غربی مسکو و مرکز تجاری آخوتنی ریاد در اطراف میدان سرخ را بازرسی و چک کردند.

روس‌ها منشا اصلی تماس‌های تلفنی را اوکراین می‌دانند اگر چه تحقیقات پیرامون این تماس‌ها همچنان جریان دارد و نمایندگان پارلمان برای کاهش این جرایم، مجازات‌های سنگینی برای مزاحمت تلفنی در روسیه وضع کرده‌اند. در روسیه پنج سال زندان برای تهدید تلفنی پیش‌بینی شده است.

کد خبر 429603

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha