سه‌شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: نتایج آخرین نظرسنجی مرکز مطالعه افکار عمومی روسیه نشان می‌دهد که محبوبیت ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور در ماه‌های اخیر کاهش یافته و به پایین‌ترین سطح در چند سال اخیر رسیده است.

پوتين

به گزارش ایرنا، مرکز مطالعه افکار عمومی روسیه اعلام کرده است که با این وجود پوتین همچنان درصدر سیاستمداران مورد اعتماد مردم قرار دارد.

بر اساس این نظرسنجی که از ۹ تا ۱۳ ماه ژانویه (از ۱۹ تا ۲۳ دی ماه) با گفت وگوی تلفنی از افراد بالای ۱۸ سال گرفته شده است، ۳۳.۴ درصد مردم روسیه همچنان به پوتین اعتماد دارند.
سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه در مکان دوم و سرگئی لاوروف سومین سیاستمداری است که اکثر روس‌ها پس از پوتین به او اعتماد دارند.

بر اساس این نظرسنجی، ولادیمیر ژیرینفسکی رهبر حزب لیبرال دمکرات روسیه در صدر سیاستمدارانی قرار دارد که مردم روسیه به وی اعتماد ندارند.

در همین حال ۶۲.۱ درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی گفتند که عملکرد ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه را تایید می‌کنند ضمن اینکه ۳۵ درصد از شرکت کنندگان همچنان به دولت امیدوارند.

بر اساس نتایج نظرسنجی وسیوم، محبوبیت عمومی حزب حاکم روسیه واحد ۳۳.۸ درصد، حزب کمونیست روسیه ۱۶.۳ درصد، حزب لیبرال دمکرات روسیه ۱۱.۶ درصد و حزب روسیه عادل شش درصد است، این احزاب در دومای روسیه نمایندگانی دارند و در قانونگذاری نقش ایفا می‌کنند.

در نظرسنجی مرکز مطالعه افکار عمومی روسیه به دلایل کاهش اعتماد مردم روسیه اشاره‌ای نشده است.

اعتماد روسها به پوتین در چند سال گذشته همواره بیش از ۵۰ درصد بود به عنوان مثال در نظرسنجی سال ۹۵ همین مرکز، ۵۴.۳ درصد شرکت کنندگان در نظر سنجی گفته بودند که به پوتین اعتماد دارند.

به عقیده بسیاری از کارشناسان، علت اصلی کاهش محبوبیت پوتین به افزایش مشکلات اقتصادی بویژه بیکاری و گرانی کالاها باز می‌گردد هر چند که تورم سال ۲۰۱۸در روسیه کمتر از پنج درصد بود.

رئیس جمهوری روسیه اسفندماه پارسال رکورد تازه‌ای برجای گذاشت و در هفتمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیشترین آرای کسب شده در تاریخ انتخابات ریاست جمهوری این کشور را زد.

بنظر می‌رسد قانون افزایش سن بازنشستگی در روسیه که چند ماه پیش سر و صدای بسیاری برپا کرد و مردم را به خیابان‌ها کشاند یکی از عمده دلایل کاهش محبوبیت پوتین در جامعه امروز روسیه باشد.

قانونی که پوتین پس از دستور اجرای آن گفت می‌توانستم از به اجرا درآوردن این قانون برای حفظ محبوبیت خود اجتناب کنم اما این قانون باید به اجرا درآید چرا که در غیر اینصورت دولت بعدی با بحران جدی در تامین نیاز بازنشستگان مواجه می‌شود.

کد خبر 429302

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha