همشهری آنلاین: جمعی از دانشجویان و همکاران پژوهشی دکتر سید سعیدرضا عاملی در راستای تنویر افکار عمومی در رابطه با سوابق علمی و پژوهشی این استاد دانشگاه تهران بیانیه‌ای منتشر کردند.

دكتر سعيدرضا عاملي

به گزارش ایسنا، در پی انتصاب دکتر سعیدرضا عاملی به عنوان دبیر جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی در آخرین جلسه این شورا و پس از ابلاغ حکم مقام معظم رهبری مبنی بر عضویت دکتر عاملی در شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی،  ابهاماتی درباره سوابق علمی و پژوهشی ایشان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. جمعی از دانشجویان و همکاران پژوهشی دکتر سید سعیدرضا عاملی در راستای تنویر افکار عمومی در رابطه با سوابق علمی و پژوهشی این استاد دانشگاه تهران بیانیه‌ای منتشر کردند.

متن این بیانیه که توسط ۱۴۵ تن از دانشجویان و همکاران پژوهشی فعلی و پیشین این استاد امضا شده، به شرح زیر است:

«بسمه تعالی

اَلْمُؤْمِنُ أَعْظَمُ حُرْمَةً مِنَ اَلْکَعْبَةِ

به دنبال انتخاب یکی از خدمت‌گزاران شایسته و صدیق نظام جمهوری اسلامی ایران، جناب آقای دکتر سعید رضا عاملی، استاد تمام دانشگاه تهران، به سمت دبیری شورای عالی انقلاب فرهنگی، هجمه‌های فراوانی از سوی افرادی معدود به ایشان وارد شد که از آن جمله می‌توان به تشکیک در سابقه ارزنده علمی و تحقیقاتی ایشان اشاره کرد. اگرچه عمده تهمت‌های طرح شده، بی اساس، بدون ذکر نام و فاقد ارزش پاسخگویی از جانب ایشان بوده است، جمع حاضر به واسطه سال‌ها شاگردی در مقاطع گوناگون تحصیلی و آشنایی نزدیک با روحیه علمی و اخلاقی این بزرگوار، برخود لازم دانسته سکوت را بشکنند و به منظور تنویر افکار عمومی در رابطه با شبهات وارد شده به بخشی از سابقه علمی و دستاوردهای ارزنده پژوهشی ایشان به شرح زیر اشاره نمایند:

۱- دکتر عاملی به شهادت شاگردان ایشان، که امروزه در دانشگاه‌های معتبر داخلی و خارجی مشغول به آموزش و پژوهش هستند، به عنوان اسوه‌ای علمی و اخلاقی در کسوت معلمی دانشمند و بارز در تخلق به اخلاق اسلامی شناخته می‌شوند.

۲- انتخاب ایشان به عنوان استاد راهنما از سوی دانشجویان تحصیلات تکمیلی عموما با درخواست مکرر و اصرار دانشجویان محقق شده است و بسیاری از دانشجویان از این تجربه به عنوان یک افتخار در رزومه تحصیلی خود یاد می‌کنند.

۳- توجه ایشان به مسائل اخلاقی و خصوصا اخلاق در علم، همواره الگوی کار پژوهشی شاگردان ایشان بوده، هست و خواهد بود. این امر به عنوان یکی از خصیصه‌های مهم ایشان در بین شاگردان‌شان مطرح است.

۴- امضاکنندگان این نامه همواره تجربه علمی و پژوهشی خود را با ایشان به عنوان یکی از بزرگ‌ترین افتخارات خویش در طول تحصیل برشمرده و همیشه از دوران شاگردی ایشان به عنوان نقطه‌ای روشن در کارنامه علمی خویش یاد می‌کنند.

۵- کتاب‌های ایشان که عمدتا حاصل دغدغه‌مندی دکتر عاملی نسبت به جهان اسلام است، همه محصول نگاه عمیق، تفکرات بلند و دکترین‌های علمی ایشان است. هر چند، دانشجویان و محققان همکار ایشان نیز ضمن دستیاری علمی، مهارت‌های علمی و عملی بسیاری را در این مسیر فراگرفته‌اند. ایشان همواره به ذکر نام پژوهشگران دستیار در دیباچه کتاب متعهد بوده است و این سنت کارهای علمی و آکادمیک در دانشگاه‌های برتر جهان از جمله دانشگاه تهران است.

۶- امضاکنندگان این نامه که عمدتا دارای کارهای علمی و پژوهشی منتشرشده مشترک با ایشان در مجلات معتبر خارجی و داخلی هستند و یا پروژه‌های تحقیقاتی مشترکی را با ایشان به اتمام رسانده‌اند، گواهی می‌دهند که قرارگیری نام ایشان به عنوان نویسنده در مقالات مذکور و گزارش‌های تحقیقاتی و کتاب‌های تألیفی حاصل از این فعالیت‌ها، با رضایت قلبی دانشجویان و بر اساس سهم معنوی و مشارکت علمی ایشان در راستای تولید و انتشار این مقالات بوده است.

۷- آثار منتشر شده به وسیله دکتر عاملی، جوایز متعدد ملی را به خود اختصاص داده است. ایشان در سال ۱۳۹۱ جایزه دانشمندان برتر بنیاد ملی نخبگان (جایزه علامه طباطبائی) را به خود اختصاص داده است.

پیگیری خط فکری مشخص و منحصر به فرد دکتر عاملی در پژوهش‌های علمی در کنار کسب جوایز علمی ارزنده و متعدد، گواه شخصیت ارزنده علمی ایشان است.

در پایان امیدواریم، رعایت انصاف به عنوان ارزش‌های اصیل اسلامی در مواجهه با چهره‌های خدوم و دلسوز جمهوری اسلامی ایران نظیر دکتر عاملی، که عمر خود را به مجاهدت در راه آرمان‌های انقلاب اسلامی مصروف کرده‌اند، جایگزین رویکردهای مخرب و مغرضانه جاری شود و برای ایشان آرزوی موفقیت روزافزون داریم تا در جایگاه جدید نیز منشأ خدمات و برکات فراوانی برای نظام و کشور عزیزمان باشند.

وَالْعَاقِبَةُ لِلْمُتَّقِینَ».

کد خبر 427507
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha