همشهری آنلاین : کارگاه آموزشی راه‌های ورود به بازار جهانی کتاب دوشنبه ۲۸ آبان هم‌زمان با ششمین روز بیست‌وششمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.

كارگاه كتاب

علی فریدونی؛ مدیرکل مجامع و تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  عنوان کرد: کارگاه آموزشی راه‌های ورود به بازار جهانی کتاب، صبح روز دوشنبه ۲۸ آبان با حضور جمعی از کارشناسان و دست‌اندرکاران حوزه نشر، همچنین ناشران، نویسندگان و مترجمان برگزار خواهد شد.
 
به گزارش خبر گزاری ایبنا وی افزود: قرار است در این کارگاه علاوه بر معرفی طرح گرنت، راه‌های ورود به بازار جهانی نشر شامل نحوه فروش رایت، عقد قرارداد با ناشران داخلی و خارجی، تعریف بازار جهانی نشر، بایدهای ورود به بازارهای جهانی نشر و شیوه‌های پیدا کردن ناشر و معرفی آثار در بازارهای جهانی نشر ارائه شود.
 
فریدونی با اشاره به دیگر موضوعات این کارگاه آموزشی، توضیح داد: توضیحاتی درباره اسناد حقوقی رایج در بازارهای جهانی نشر، امتیازات حضور فعال در بازارهای جهانی نشر(طرح گرنت) و حمایت از ناشران داخلی و خارجی از دیگر مباحثی است که در این کارگاه به آن می‌پردازیم.
 
وی همچنین درباره سخنرانان این کارگاه، گفت: محمود آموزگار؛ رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران، علی عسگری؛ کارشناس نشر بین‌المللی و مجید جعفری‌اقدم؛ کارشناس نشر از سخنرانان این برنامه خواهند بود. همچنین ۴۵ ناشر، نویسنده و مترجم در حوزه‌های مختلف ادبیات داستانی و غیرداستانی، کودک و نوجوان، علوم انسانی نیز از مباحث کارگاه استفاده خواهند کرد.
 
فریدونی تاکید کرد: قرار است در پایان این کارگاه، به شرکت‌کنندگان از سوی دبیرخانه حمایت از ترجمه و نشر ایرانی در بازارهای جهانی، گواهینامه حضور اعطا شود.
 
کارگاه آموزشی راه‌های ورود به بازار جهانی کتاب دوشنبه ۲۸ آبان از ساعت ۹ تا ۱۲ در سرای اهل قلم موسسه خانه کتاب برپا می‌شود.

کد خبر 422966

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha