یکشنبه ۳۰ دی ۱۳۸۶ - ۱۷:۰۷
۰ نفر

نرگس عزیزی: سرگرم کردن بچه­ها در این سن کار نسبتا سختی است؛ از یک طرف بازی­هایی را دوست دارند که خیلی تکراری نباشد و از طرفی توانایی­های زیادی برای انجام فعالیت­های متنوع ندارند

 برای همین بازی­هایی لازم است که بتواند آنها را برای مدتی سرگرم کند، توانایی‌های آنها را گسترش دهد و البته برای مادر و کودک لذت­بخش و جذاب باشد.

  • مهارت مورد نیاز: توانایی نشستن
  • سن مناسب برای این بازی: 8 تا 10ماهگی
  • وسایل مورد نیاز: ظرف­های کوچک دردار، مقداری حبوبات، دکمه و شکلات

هدف: تقویت مهارت­های حرکتی و آشنایی گوش­ها با ریتم

روش:
ظرف­های کوچک درداری را تهیه کنید. می­توانید از ظرف­های کوچک مواد غذایی مثل ظرف کشک یا ماست چکیده هم استفاده کنید. توجه داشته باشید که این ظرف­ها باید چند ویژگی داشته باشند:

  1. دری داشته باشند که خوب بسته شود.
  2. پلاستیکی و از نوع سبک باشند؛ چرا که قرار است کودک ما آنها را بلند کند.
  3. لبه تیز و برنده نداشته باشند.
  4. خیلی بزرگ نباشند تا کودک بتواند آنها را با دست بلند کند.

موسیقی‌دان آینده

ظرف­ها را بشویید و بعد از خشک شدن، داخل آنها را با موادی مثل نخود، لوبیا، گندم، دکمه، شکلات یا هر چیز دیگری که در دسترس دارید، تا نیمه پر کنید. فقط توجه داشته باشید که چیزی که داخل آن می­ریزید، به شکلی باشد که با تکان دادن ظرف تولید صدا بکند و البته فقط تا نیمه ظرف را پر کنید.

اگر در ظرفتان خیلی محکم نیست یا کودکتان زور بازویش به رستم رفته، بهتر است برای اطمینان بیشتر در ظرف را با چسب نواری محکم کنید.

کودک را جایی بنشانید و ظرف­های تولید اصوات موسیقی را جلوی او قرار دهید. با تکان دادن ظرف­ها می­توانید ریتم­های گوناگونی تولید کنید.

زمانی که کودکتان با بازی آشنا شد، می­تواند خودش به‌تنهایی مشغول آن شود؛ فقط به شرطی که دورادور مواظب او باشید. چرا که با وجود رعایت تمام نکات باز هم ممکن است بتواند در ظرف را باز کند و البته به دهان بردن محتویات ظرف می­تواند برای کودک بسیار خطرناک باشد.

کد خبر 42089

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز