همشهری آنلاین: کاپیتان استقلال در سال ۱۹۹۰ که با این تیم قهرمان جام باشگاه‌های آسیا شد، گفت: خاطرات قهرمانی‌های استقلال در آسیا، رویا و آرزوی پرسپولیسی‌هاست.

شاهین بیانی در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: به جرات می‌گویم استقلال سال 1990 بهترین تیم تاریخ این باشگاه بود. ملی پوشان زیادی در ترکیب آن تیم حضور داشتند که هرکدام، از بهترین‌های فوتبال ایران بودند اما حیف که به حق واقعی خود نرسیدند.

او افزود: در آن سال، استقلال پس از پشت سر گذاشتن مرحله مقدماتی جام باشگاه‌های آسیا راهی مرحله پایانی شد که در کشور بنگلادش و در 2 گروه چهار تیمی برگزار می‌شد. تیم ما در گروه خود ابتدا نماینده کره شمالی را 2 بر یک شکست داد، سپس 2 بر صفر از سد بانکوک بانک تایلند گذشت و در آخرین دیدار مقابل محمدان بنگلادش به تساوی یک بر یک رسید و راهی نیمه نهایی شد.

بیانی ادامه داد: برد 2 بر صفر مقابل پلیتا جایا اندونزی، تیم ما را فینالیست کرد و در فینال هم بهترین عملکرد خود را در برابر لیائونینگ چین به نمایش گذاشتیم و با برتری 2 بر یک قهرمان شدیم.

ستاره پیشین فوتبال ایران در پاسخ به این سوال که پرسپولیس می‌تواند قهرمان آسیا شود؟ گفت: خاطرات قهرمانی های استقلال در آسیا آرزو و رویاهای پرسپولیسی هاست. در تاریخ پرشکوه باشگاه استقلال 2 قهرمانی آسیا و چهار بار حضور در فینال آسیا به چشم می خورد که هیچ کس نمی‌تواند آن را پاک کند.

وی افزود: اینکه پرسپولیس می‌تواند کاشیما آنتلرز ژاپن را شکست دهد یا نه موضوعی است که باید در زمین مسابقه مشخص شود.

کد خبر 420383

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha