شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۶
۰ نفر

آشپزی - ترجمه‌ی مهرزاد مهاجر: اسم بعضی از میوه‌ها و سبزی‌ها خیلی جالب است

دوچرخه شماره ۹۳۹

درست مثل فلفل‌دلمه‌ای که اسمش را در زبان فارسی، مدیون غذای خوش‌مزه‌ی دلمه است! شاید اگر غذایی به‌نام دلمه نداشتیم، اسم این فلفل هم چیز ناجوری می‌شد!

دلمه‌ها، شكل‌هاي متنوع و گوناگوني دارند؛ از دلمه‌ي برگ و كلم گرفته تا دلمه‌ي بادمجان و گوجه‌فرنگي. اما قطعاً خوش‌رنگ‌ترينِ دلمه‌ها، دلمه‌ با فلفل‌دلمه‌اي است. اين فلفل‌هاي رنگي با درجه‌هاي متفاوت رنگ‌هاي سبز، زرد، قرمز و نارنجي، مي‌تواند ناهاري خوش‌رنگ و البته خوش‌مزه به ما تحويل بدهد كه ديگر نيازي به تزيين هم نداشته باشد!

پس اگر با اين توضيح‌ها، دهانتان آب افتاده، بياييد مشغول پختن دلمه‌ي فلفل شويم.

 

1. 100 گرم برنج را بشوييد و در تابه بريزيد. به تابه، آب جوش اضافه كنيد، به‌طوري كه ميزان آب يك بند انگشت از سطح برنج بالاتر باشد. برنج را همراه با كمي نمك به‌مدت 12 دقيقه بجوشانيد تا زماني كه خوب نرم شده باشد. سپس برنج را آب‌كش كنيد.

2. 250 گرم گوشت چرخ‌كرده را همراه با يك پياز رنده‌شده و كمي روغن در ماهي‌تابه تفت دهيد،‌ تا زماني كه گوشت تغيير رنگ دهد و خوب بپزد. سپس يك گوجه‌فرنگي رنده‌شده به تابه اضافه كنيد و بگذاريد حدود سه دقيقه بجوشد. در پايان هم كمي نمك و فلفل به مايه‌ي دلمه اضافه كنيد.

3. ‌ماهي‌تابه را از روي حرارت برداريد. برنج پخته‌شده را به مخلوط گوشت و گوجه‌فرنگي اضافه و كاملاً آن را مخلوط كنيد.

4. چهار عدد فلفل دلمه‌اي رنگي انتخاب كنيد. بخش بالايي فلفل‌ها را مثل در قوري يا قندان جدا كنيد. با قاشق غذاخوري، محتويات فلفل را خالي كنيد تا شبيه كاسه‌اي خالي شود. بعد مايه‌ي دلمه را داخل فلفل‌ها بريزيد و در پايان روي سطح هركدام از دلمه‌هاي آماده‌شده هم، كمي پنير پيتزاي رنده‌شده‌ بپاشيد.

5. حدود 15 دقيقه دلمه‌ها را در فر با حرارت 180 درجه‌ي سانتي‌گراد يا 350 درجه‌ي فارنهايت بپزيد. در پايان كمي جعفري رنده‌شده براي تزيين روي دلمه‌ها بريزيد.

 

نوش جان!

 

  • فوت آخر!

مي‌توانيد به گوشت چرخ‌كرده، كمي پودر سير و دارچين هم اضافه كنيد تا حسابي خوش‌مزه‌تر شود.

کد خبر 416498

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha