همشهری آنلاین: موارد چاقی دوران کودکی در سال‌های اخیر در حال افزایش بوده است.

obesity

کودکانی که چاق هستند با احتمال بیشتری ممکن است هدف قلدری همسالانشان قرار گیرند، در معرض خطر دچار شدن به بیماری‌های مزمن دیگر هستند و با احتمال بیشتری در دوران بزرگ‌سالی چاق باقی می‌مانند.

برای جلوگیری از چاقی کودکان به این نکات توجه کنید:

- مقدار زیادی سبزی، میوه و فراورده‌های تهیه‌شده از غلات سبوس‌دار به کودکان بدهید.

- فراورده‌های لبنی کم‌چربی یا بی‌چربی را در رژیم غذایی کودک وارد کنید.

- گوشت بی‌چربی، گوشت مرغ، گوشت ماهی، عدس و لوبیا را برای غذای کودک برگزینید و از گوشت‌های پرچربی پرهیز کنید.

- اندازه وعده غذایی کودک در حد مناسب نگهدارید.

- اعضای خانواده را به نوشیدن مقدار زیادی آب تشویق کنید.

- مصرف نوشابه‌های مملو از قند را محدود کنید.

- مصرف قند و چربی‌های اشباع‌شده را محدود کنید.

کد خبر 415257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =