یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران گفت: از ابتدای هفته جاری به دنبال انتشار خبر عرضه ۴۰ هزار دستگاه خودرو از سوی خودروسازان، قیمت‌ها در بازار خودروهای داخلی نزولی شده و تا حدود ۸ میلیون تومان نیز کاهش یافته است.

بازار خودرو

سعید موتمنی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: افزایش قیمت رخ داده در بازار خودروهای داخلی در یک ماه اخیر واقعی نبوده و ناشی از جوسازی دلالان و سفته‌بازان است.

وی ادامه داد: قیمت‌های کذایی که برای خودروهای داخلی عنوان می‌شود قیمت‌هایی است که دلالان و سودجویان در سایت‌های فروش اینترنتی آگهی می‌کنند و هیج مبنای درست و واقعی ندارد.

رییس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران افزود: واقعیت این است که چند دلال و سفته‌باز قیمت‌های پرت و نجومی برای خودروها در سایت‌های فروش اینترنتی آگهی می‌کنند و به سرعت این قیمت‌ها در شبکه‌های اجتماعی به‌ویژه کانال‌های تلگرامی بازنشر شده و به عنوان قیمت خودرو بین مردم دهن به دهن شده و جا می‌افتد.

وی با بیان اینکه با قیمت‌های فعلی مصرف‌کننده واقعی به هیچ وجه اقدام به خرید خودرو نمی‌کند، خاطرنشان کرد: البته دیده می‌شود که بعضا برخی افراد به صورت احساسی عمل کرده و فریب نرخ‌بازی دلالان و گفته‌های آنها مبنی بر آنکه قیمت‌ها بیش از این افزایش می‌یابد را می‌خورند و با قیمت‌های نجومی فعلی هم اقدام به خرید می‌کنند که البته تعداد آنها بسیار کم است.

موتمنی ادامه داد: از روز گذشته با انتشار خبر عرضه ۴۰ هزار دستگاه خودرو از سوی خودروسازان شاهد کاهش قیمتهای غیرواقعی در بازار خودرو هستیم به‌گونه‌ای که تا ۸ میلیون تومان نیز قیمتها کاهش یافته است.

وی تاکید کرد: البته قیمت‌های فعلی نیز غیرواقعی است و باید کاهش یابد. عملا در بازار خودرو خریدار و مصرف‌کننده واقعی برای این محصولات با قیمتهای فعلی وجود ندارد و معامله‌ای در این قیمت‌ها صورت نمی‌گیرد.

به گزارش ایسنا، در چند هفته اخیر قیمت خودروهای داخلی در بازار با افزایش شدید و غیرقابل باوری همراه بوده است.

کد خبر 415220

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha