همشهری آنلاین: هواپیماهای آمریکایی روستای «سرکی بالا» در شهرستان «چهاردره» استان قندوز را بمباران کردند که در اثر آن ۱۴ غیرنظامی کشته و ۲ تن دیگر زخمی شدند.

نظامیان آمریکایی ۱۴ غیرنظامی را در شمال افغانستان کشتند

به گزارش ایرنا، «نعمت الله تیموری» سخنگوی استاندار قندوز روز شنبه به ایرنا گفت که حمله روز پنجشنبه گذشته انجام شده بود و اکنون هیأتی برای بررسی چگونگی رویداد به محل اعزام شده است.

«محمدرادمنش» سخنگوی وزارت دفاع افغانستان نیز کشته شدن 14 غیرنظامی را تائید کرد و گفت که طالبان در قندوز از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند و آنها کاری انجام دادند که تلفات غیرنظامیان را متوجه نیروهای افغان و خارجی کردند.

اما منابع محلی تعداد تلفات غیرنظامی در حمله هوایی روز پنجشنبه گذشته را 20 نفر اعلام کرده و افزودند که اجساد قربانیان تا روز جمعه زیر خاک مدفون مانده بودند.

در استان شرقی «کنر» افغانستان گروه تروریستی داعش 12 مین روب را از شهرستان «دره پیچ» این استان ربودند.

«عبدالغنی مصمم» سخنگوی استاندار کنر روز شنبه به رسانه ها گفت که این افراد روز چهارشنبه گذشته در این استان ربوده شده بودند و مین روبان برای نهاد «آریا» که یک موسسه داخلی است، کار می کردند.

مصمم گفت که بزرگان محل برای رهایی آنها تلاش هایی را آغاز کرده اند اما تاکنون نتیجه آن روشن نیست.

«تادامیچی یاماماتو» نماینده ویژه سازمان ملل متحد در افغانستان خواستار برگزاری انتخابات شفاف مجلس و شوراهای استانی شد و از احزاب سیاسی این کشور خواست که به نظرات مردم این کشور احترام بگذارند.

احزاب سیاسی افغانستان هفته گذشته در نشستی خواستار ابطال روند ثبتی شدند و از دولت و کمیسیون انتخابات خواستند که ثبت نام دیجیتالی را آغاز کند زیرا با روند کنونی برگزاری انتخابات شفاف ناممکن است.

وی گفت که برگزاری انتخابات شفاف یکی از تعهدات مهم دولت وحدت ملی با جامعه جهانی است و فهرست منتشر شده از طرف کمیسیون برای شرکت در انتخابات یک آمار بزرگ است.

یاماماتو گفت که در سفرهای استانی خود مشاهده کرده است که مردم در صفوف طولانی برای ثبت نام منتظر بودند و احزاب سیاسی نباید اتهامات و تردیدهایی را در پیوند به آمار ثبت نام رای دهندگان مطرح کنند که اذهان مردم را تخریب کند.

«امان الله غالب» رئیس اداره برق افغانستان اعلام کرد که مشکل قطع برق ایران به استان «هرات» در غرب این کشور فنی است و بزودی وصل خواهد شد.

وی شایعاتی را که در رسانه های افغانستان منتشر شده و آن را سیاسی خوانده بودند، رد کرد.

غالب گفت که یک هیأت از افغانستان «امروز» (شنبه) برای گفت وگو برای حل این مشکل عازم «مشهد» خواهد شد که «حشمت خلیل کرزی» معاون سیاسی وزارت امور خارجه در رأس آن خواهد بود.

بیش از دو هفته می شود که برق وارداتی استان هرات از جمهوری اسلامی ایران قطع بوده و مردم هرات با مشکلات بی برقی مواجه هستند.

رئیس دبیرخانه کمیسیون انتخابات افغانستان پس از 9 ماه انتخاب شد و رئیس جمهوری افغانستان از بین فهرست کمیسیون انتخابات «احمدشاه زمانزی» را به ریاست دبیرخانه کمیسیون برگزید.

کمیسیون انتخابات افغانستان در مهر ماه سال گذشته زمانی که «امام محمد وریماچ» رئیس دبیرخانه این کمیسیون استعفا کرد، تاکنون بدون رئیس دبیرخانه فعالیت می کرد که این کمیسیون را با مشکلاتی مواجه کرده بود.

کد خبر 411313

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha