همشهری آنلاین: برخی از رسانه‌های افغانستان از ورود سرزده «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا به کابل پایتخت افغانستان و دیدارش با «محمد اشرف غنی» رئیس جمهوری این کشور خبر داده‌اند اما هنوز منابع رسمی این سفر را تایید یا رد نکرده‌اند.

سفر غیر منتظره وزیر امور خارجه آمریکا به افغانستان

به گزارش ايرنا به نقل از  رسانه های افغانستان، پمپئو پیش از ظهر امروز دوشنبه وارد کابل شد. هدف از سفر وی تبیین چگونگی حمایت این کشور از نیروهای افغان، ادامه کمک های آمریکا و دیدار با رئیس جمهوری افغانستان اعلام شده است.

مقامات آمریکایی برای ورود به افغانستان هرگز اعلام قبلی ندارند و با توجه به داشتن پایگاه های نظامی و فرودگاه های مستقل و در اختیار داشتن مدیریت امور هوانوردی افغانستان اغلب بدون اطلاع قبلی به کابل می آیند و وزیر خارجه جدید آمریکا نیز در نخستین سفر خود به افغانستان همین سنت را رعایت کرده است.

به گفته رسانه های محلی افغانستان، قرار است پمپئو ساعاتی دیگر با رئیس جمهوری افغانستان در یک کنفرانس مطبوعاتی شرکت کند و سرخط مذاکرات خود را با رسانه ها در میان بگذارد که البته هنوز این امر تایید نشده است.

هر چند پرواز مداوم بالگردهای آمریکایی در آسمان کابل که ساعتی است ادامه دارد، می تواند موید حضور یک مقام ارشد آمریکا در این شهر باشد.

 

کد خبر 410260

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha