گروه اجتماعی: حدود یک سوم از 18 هزار دانشجوی دکترای تخصصی کشور در دانشگاه آزاد اسلامی در حال تحصیل هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در آیین جشن دانش آموختگان گروه علوم انسانی گفت: بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی در دانشگاه‌های معتبر دنیا در مرتبه استادی یا هیات علمی هستند و این مجموعه آموزشی عالی در آینده به‌عنوان بزرگ‌ترین و معتبرترین دانشگاه حضوری جهان مطرح می‌شود.

عبدالله جاسبی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان بخشی از تاریخ انقلاب اسلامی، امروز با یک میلیون و 300 هزار دانشجو و 2 میلیون و 500 هزار فارغ‌التحصیل به واقعیتی انکار ناپذیر تبدیل شده که بار سنگین آموزش و تخصص نسل جوان را بر دوش می‌کشد.

وی ادامه داد: امسال که در ربع قرن فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی قرار داریم، تاریخچه دانشگاه و واحدهای دانشگاهی به رشته تحریر در می‌آید و نقش دانشگاه در مسائل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد.

عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به نقش دانشگاه آزاد در توسعه آموزش عالی در کشور اظهار داشت: اگر دانشگاه آزاد اسلامی نبود و تنها 10 درصد فارغ التحصیلان آن برای ادامه تحصیل به خارج سفر می‌کردند، بیش از 60 میلیارد دلار ارز از کشور خارج می‌شد.

وی در باره مخالفت‌هایی که در زمان راه اندازی رشته‌های پزشکی و دکترای تخصصی شد گفت: امروز حدود 18 هزار دانشجوی دکترای تخصصی در کشور داریم که حدود یک سوم آنان در دانشگاه آزاد اسلامی در حال تحصیلند.

جاسبی افزود: کارهای بزرگ، نیازمند پایداری و مقاومتند و باید در مقابل کسانی که تخریب و سنگ اندازی می‌کنند، ایستادگی کرد.

وی در ادامه با تأکید بر این که با توسعه کانون فارغ التحصیلان، چتر حمایتی آن روی همه فارغ التحصیلان باید گسترده شود اظهار داشت: کارهای زیادی در حوزه اشتغال و تسهیلات رفاهی ویژه فارغ التحصیلان در حال انجام است.

کد خبر 40976

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز