همشهری آنلاین: فراورده‌های لبنی منبعی غنی از کلسیم، ویتامین D و سایر مواد مغذی است که به تقویت رشد استخوان کمک می‌کنند.

بسیاری از افراد کلسیم کافی موردنیاز برای قلب، عضلات، اعصاب و استخوان‌ها دریافت نمی‌کنند.

برای رفع این مشکل به این نکات توجه کنید:

- شیر کم‌چربی یا بی‌چربی بنوشید.

- شیر را با سایر مواد غذایی برای مثال غلات صبحانه مصرف کنید.

- فراورده‌های لبنی دیگر مانند پنیر یا ماست کم‌چربی یا بی‌چربی بخورید.

- اگر عدم تحمل گوارشی به لاکتوز (قند شیر) دارید، شیر بی لاکتوز مصرف کنید.

- غذاهای غنی از کلسیم مانند آب‌پرتقال غنی‌شده با کلسیم، اسفناج یا کلم براکلی مصرف کنید.

- با دکتران درباره مصرف مکمل‌های کلسیم صحبت کنید.

کد خبر 409234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =