رئیس اتاق بازرگانی ایران و رئیس سازمان خصوصی‌سازی در کنفرانس خبری مشترک به تشریح برنامه‌های همایش جهانی شدن، خصوصی‌سازی، عدالت اقتصادی پرداختند.

به گزارش خبرنگار همشهری، محمد نهاوندیان با اشاره به اینکه خصوصی‌سازی را نباید به واگذاری چند بنگاه محدود کرد، بلکه شاکله خصوصی‌سازی توانمندسازی بخش خصوصی برای حضور در عرصه جهانی است، بزرگ‌ترین مانع رشد بنگاه‌های خصوصی را دولت سالاری اقتصاد اعلام کرد.

وی با تاکید بر اینکه خصوصی‌سازی را نباید به واگذاری چند بنگاه محدود کرد، افزود: شاکله خصوصی‌سازی توانمندسازی بخش خصوصی برای حضور در عرصه جهانی است و این‌گونه است که جهانی شدن و خصوصی‌سازی ارتباط تنگاتنگ با یکدیگر پیدا می کنند.

نهاوندیان در ادامه درباره تغییراتی که در مدیریت مرکز ملی مطالعات جهانی شدن انجام شده اظهار بی‌اطلاعی کرد  و درباره همایش جهانی شدن، خصوصی‌سازی، عدالت اقتصادی گفت: این همایش توسط مرکز ملی مطالعات جهانی شدن، اتاق بازرگانی ایران و سازمان خصوصی‌سازی طی روزهای 16 تا 18 دی‌ماه جاری برگزار خواهد شد.

غلامرضا حیدری کردزنگنه- رئیس سازمان خصوصی‌سازی-‌ نیز در این نشست خبری به تشریح اقدامات خصوصی‌سازی دولت پرداخت و گفت: در 9 ماه گذشته بیش از 7 هزار و 300 میلیارد تومان سهام شرکت‌های مشمول اصل 44 قانون اساسی به بخش خصوصی واگذار شد.

کد خبر 40588

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز