چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۸۶ - ۰۷:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: نخستین همایش فرهنگ، رسانه و تحقق اصل 44 قانون اساسی، با حضور جمعی از مسئولان و دست اندرکاران اقتصادی کشور در محل اتاق بازرگانی ایران در تهران آغاز به‌کار کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، این همایش با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص اینکه همه دستگاه‌ها و قوای سه‌گانه موظفند همه فعالیت‌ها و اقدامات خود را بر اساس اصل 44 قانون اساسی انجام دهند و با هدف بررسی اهمیت فرهنگ‌سازی در حوزه اصل 44 برگزار شده است.

در همایش فرهنگ، رسانه و تحقق اصل 44 قانون اساسی فعالیت های صورت گرفته در خصوص اجرای اصل 44 قانون‌اساسی در حوزه‌های مختلف به ویژه رسانه‌های کشور و دستگاه‌های اجرایی و قانونگذاری بررسی می‌شود.

این همایش در سال اتحاد ملی- انسجام اسلامی در حالی برگزار می‌شود که 900 روز از ابلاغ بند الف و حدود 500 روز از ابلاغ بند ج اصل 44 قانون اساسی می‌گذرد و کارشناسان با شرکت در دو نشست تحت عنوان فرهنگ، رسانه و اصل 44 و تجربه حضور نقش و علمکرد دستگاه‌های اجرایی و قانونگذاری در این فرایند را با حضور مسئولان و نمایندگان رسانه‌های گروهی، مسوولان عالی وزارت اقتصاد، مسئولان کمیسیون‌ها و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، سازمان بورس و مدیران عامل شرکت‌های برتر بورس برگزار می‌شود.

در این همایش، مجموعه نرم‌افزارهای متغیرهای روند رشد و واگذاری های اصل 44 قانون اساسی - میزان بالندگی و ارزیابی رشد و چگونگی توفیق روند واگذاری شرکت ها و روند رو به رشد هر یک از این مجموعه به تفکیک برای سهامداران و علاقه‌مندان آنان رونمایی می‌شود.

 محمد بنیادی - دبیر همایش فرهنگ رسانه و تحقق اصل 44 قانون اساسی-  افزایش تعامل رسانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی را از اهداف این همایش اعلام کرد و گفت: حدود 500 هزار میلیارد تومان مجموع ارزش واگذاری‌هایی است که باید در اجرای این سیاست‌ها انجام شود.

وی در آغاز این همایش گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی، 500 روز قبل بند ج سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی را ابلاغ کردند و تاکنون دستگاه‌های اجرایی و مجلس، فعالیت‌های خوبی برای اجرای اصل 44 انجام داده‌اند.

وی عملکرد رسانه‌های گروهی در زمینه اصل 44 قانون اساسی را در این مدت مثبت و ارزشمند دانست و گفت: اگر تعامل جدی میان مسئولان و رسانه ها باشد، تحول مثبتی در کشور رخ خواهد داد. 
بنیادی گفت: کشور به دولت چابک و با قدرت نیاز دارد که با واگذاری تصدی‌ها به مردم محقق می‌شود.

وی افزود: اکنون 140 هزار میلیارد تومان نقدینگی در اقتصاد کشور وجود دارد و ایرانیان مقیم خارج کشور نیز از علاقه مندان سرمایه گذاری در ایران هستند.
بنیادی افزود: با اجرای اصل 44 قانون اساسی دستیابی به اهداف چشم انداز 20 ساله کشور به سرعت دست‌یافتنی خواهد بود.
دبیر همایش فرهنگ رسانه و تحقق اصل 44 گفت: هم‌اکنون رسانه‌ها عزم جدی برای اطلاع‌رسانی فعالیت‌های اصل 44 دارند و نیروهای زبده خود را برای اطلاع‌رسانی در زمینه اصل 44 به کار گماشته‌اند.

وی افزود: هدف رسانه‌ها ترقی و رشد کشور است و امید است با تعامل دستگاه‌های اجرایی اهداف توسعه ای کشور محقق شود.

بنیادی با اشاره به حضور مسئولان وزارت‌ارشاد و خبرگزاری‌ها و مطبوعات کشور در این همایش گفت: حجم برنامه‌های روزهای اخیر موجب شد برخی برنامه‌های پیش‌بینی شده انجام نشود.
وی افزود: در این همایش دو نشست تخصصی در دو نوبت صبح و بعد از ظهر با حضور مسئولان و کارشناسان وزارت اقتصاد، سازمان خصوصی‌سازی، نمایندگان مجلس، اتاق بازرگانی، وزارت صنایع و بورس برگزار می‌شود.

کد خبر 36580

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز