همشهری آنلاین: محمد جواد ظریف اظهار کرد: اگر ترامپ دست به اشتباه برهم زدن برجام به عنوان یک دستاورد جهانی بزند یقینا در شرایط بدتری مجبور خواهد شد حقوق مردم ایران را بپذیرد.

ظریف

به گزارش ایسنا ، وزير امور خارجه كه در جمع مدیران و کارکنان گروه صنعتی مپنا سخن مي‌گفت، اظهار داشت: اگر ترامپ دست به اشتباه برهم زدن برجام بعنوان یک دستاورد جهانی بزند یقینا در شرایط بدتری مجبور خواهد شد حقوق مردم ایران را بپذیرد.

محمدجواد ظریف در بخشی از صحبت‌های خود با بیان اینکه ما با مذاکره با شش قدرت جهان توانستیم به یک توافق متوازن برسیم و با رد این سخن ترامپ مبنی بر اینکه با برجام بدترین توافق تاریخ به آمریکا تحمیل شد، اظهار کرد: این یک توافق متوازن است و افرادی که برای مذاکره با این شش قدرت حضور پیدا کردند، حضورشان متکی بر اراده قوی و خودباوری بود و این مساله از اراده مردم ناشی می‌شد.

وی با اشاره به حضور ۷۳ درصدی مردم در پای صندوق‌های رای در سال ۹۲، اظهار کرد: در حالی که مردم را ناامید می‌کردند و می‌گفتند نتیجه این انتخابات از قبل پیش‌بینی شده و مردم را تشویق به قهر کردن با صندوق انتخابات می‌کردند ۷۳ درصد مردم پای صندوق‌های رای آمدند و آرزو و تحلیل‌های طرف‌های مقابل را بر باد دادند.

ظریف با بیان اینکه ما با چنین مردمی روبرو هستیم و امروز نیز از همین توان برخورداریم، ادامه داد: اگر ترامپ اشتباه بکند و این دستاورد جهانی را از دست بدهد یقینا در شرایط بدتری مجبور می‌شود در برابر ملت ایران، حقوق مردم ایران را بپذیرد و این یک واقعیت غیرقابل انکار است.

وی با بیان اینکه قدرت ایران برخواسته از اتکایش به مردم و خودباوری است و این یک سرمایه است، ادامه داد: نباید اجازه بدهیم که این خودباوری مخدوش شود.

ظریف با اشاره به فعالیت گروه صنعتی مپنا در چندین کشور جهان و موفقیت‌هایش در این عرصه، تصریح کرد: این موفقیت‌ها نیز ناشی از همین خودباوری است.

وزیر امور خارجه در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه ایران قدرت بزرگی است و خیلی‌ها اعتقاد دارند که ایران اکنون پرنفوذترین کشور در منطقه است و حتی فراتر از آن، ادامه داد: البته ایران هیچگاه سلطه‌طلب نبوده است. ما بر اساس قانونی اساسی سلطه‌گری و سلطه‌پذیری را رد می‌کنیم، دنبال آرامش و همزیستی مسالمت‌آمیز هستیم و بر آن تاکید داریم.

کد خبر 404940

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha