نخستین گردهمایی خوانندگان نشریات همشهری، عصر روز جمعه هفتم دی، با تجلیل از خانواده شاعر فقید قیصر امین‌پور در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد.

این مراسم که با نام «نامه‌ای به آسمان هفتم، برسد به دست قیصر امین‌پور» برگزار شد، البته پایان مسابقه نامه به قیصر امین‌پور نبود و خوانندگان همشهری، هنوز هم می‌توانند نامه‌های‌شان را به صندوق پستی روزنامه بفرستند.

اما مسئولان باشگاه خوانندگان همشهری، با برگزاری این مراسم در شب عید غدیر، افتتاح این باشگاه را رسما اعلام کردند. 

اصل ماجرا، تجلیل از خانواده قیصر بود که با حضور همسر، دختر و خواهر مرحوم رخ‌داد. ضمن آن که مصطفی رحماندوست هم درباره امین‌پور حرف زد: «رمز محبوبیت قیصر بیش از هرچیز در مردمداری و نگاه عمیق فرهنگی این شاعر فرهیخته نهفته است.»

رحماندوست با بیان خاطراتی از دوران سردبیری امین‌پور در هفته‌نامه سروش نوجوان تأکید کرد: «کاش قدر این هنرمندان متعهد و نخبه را در زمان حیاتشان بدانیم و با رفتار و کلام خود آنان را در حاشیه قرار ندهیم.»

علاوه بر این شاعر کودک و نوجوان، سردبیر روزنامه همشهری نیز درباره نگاه روزنامه به مخاطبان خود سخن گفت.

علی‌اصغر محکی گفت: «روزنامه همشهری، مخاطبان خود را اعضایی فعال، گزینشگر و مؤثر بر محتوای روزنامه می‌داند، به‌طوری که فلسفه تأسیس و تداوم حیات همشهری، به خواست و نیاز خوانندگان آن پیوند خورده است.»

اجرای نمایش با موضوع زبان رسانه و درک مخاطبان با مایه‌های طنز و اجرای گروه موسیقی رودکی به رهبری عبدالحسین مختاباد، از جمله برنامه‌های دیگر این مراسم بود.

جالب این که رضا دربندی، نوازنده دف گروه مختاباد، آنچنان شورانگیز بر دف می‌کوبید که سرانجام، ساز، تاب نیاود و پاره شد. دربندی از جمله برگزیدگان جشنواره موسیقی فجر امسال است.

کد خبر 40382

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز