همشهری آنلاین: رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: اتصال گروه‌های جهادی به کار باعث تسریع درعملیات اسکان زلزله زدگان در مناطق غرب کشور شده است.

زلزله‌زدگان

به گزارش بسیج، سردارپاسدار نعمان غلامی اظهار کرد: به دلیل تراکم منازل، چند طبقه بودن ساختمانها و محدودیت اسکان موقت در مناطق ی از غرب کشور محدودیت‌هایی وجود دارد.

رییس بسیج سازندگی درباره اسکان اضطراری، اسکان موقت و یا اسکان دائم زلزله زدگان غرب کشور گفت: تمرکز سپاه بیشتر بر روی اسکان موقت در روستا‌ها بوده، که تاکنون با موفقیت انجام شده است.

وی افزود:قرارگاه خاتم الانبیا تاکنون نزدیک به هشت هزار و 100 کانکس و بسیج نیز بیش از پنجهزار و 100 کانکس مردمی در منطقه زلزله زده بنا کرده است.

سردار غلامی در زمینه اسکان دائم در مناطق شهری افزود: به دلیل تراکم منازل،مشکلاتی وجود دارد که هنوز برطرف نشده است.

وی اظهار کرد: در روستا‌ها به دلیل وصل شدن گروه‌های جهادی به منظور ساخت و ساز در روستا‌ها و نیز فراهم بودن مقدمات، شروع کار سریع‌تر از مناطق شهری انجام گرفت.

سردار غلامی افزود: بسیاری از مجموعه‌های گروه‌های جهادی، بنیاد تعاون و بسیج فعالیت خود را در زمینه ساخت و ساز برای مردم شروع کرده اند.

زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.

این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیش از 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند.

کد خبر 400202

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha