پنجشنبه ۲۲ آذر ۱۳۸۶ - ۱۷:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیرامورخارجه روسیه در دیدار منوچهر متکی تحرک در روابط دوکشور را ناشی از درک درست دو کشور دانست

به گزارش واحد مرکزی خبر از مسکو سرگئی لاوروف گفت: در دستور کار ما مسائل دوجانبه و موافقتنامه هایی که بین روسای جمهوری دوکشور امضا شد قرار دارد و ما با همکاری نزدیک باید این موارد را به اجرا در اوریم.

وی گفت: بعد از برگزاری اجلاس دریای خزر در تهران مسائل این دریا بسیار فعال تر شده است و روند فعلی نشان می دهد که ما در سال آینده ملاقات ها و دیدارهای زیادی در خصوص این دریا و موضوعاتی که روسای جمهور دو کشور طی اجلاس خزر بر روی آنها توافق کردند خواهیم داشت.

  خزر در همشهری‌آنلاین

وی افزود: ما همچنین درباره مسائل منطقه‌ای بویژه موضوع حل و فصل مناقشات خاورمیانه گفتگو خواهیم کرد و از نقش ایران حمایت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه مسکو از همکاری ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی حمایت می‌کند گفت: بی‌تردید ما خواستار حل و فصل تمام مسائل مربوط به برنامه هسته‌ای ایران هستیم و تاکید می‌کنیم تمام این مسائل باید بر اساس ان پی تی و درچارچوب قوانین و مقررات آژانس بین المللی انرژی اتمی با در نظر گرفتن حق ایران در استفاده صلح آمیز از انرژی اتمی حل و فصل شود‌.

منوچهر متکی نیز در این دیدار از برگزاری هفتمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی و بازرگانی ایران و روسیه بعنوان گامی بزرگ در مسیری که دوکشور انتخاب کرده اند یاد کرد و گفت: میزان مبادلات تجاری ایران و روسیه تا پایان امسال بیش از صد درصد افزایش می یابد و اکنون زمینه های همکاری خوبی در بخش های مختلف فراهم شده است.

وی تحول در روابط دوکشور را ناشی از نگاه روسای جمهور ایران و روسیه بویژه دیدارهایی که آقایان احمدی نژاد و پوتین در نیویورک، شانگهای، بیشکک و تهران داشتند دانست و گفت: بی‌تردید ادامه این همکاریها و رایزنی درخصوص مسائل منطقه ای و بین المللی می تواند به حل و فصل مسائل کمک کند.

متکی همچنین با تاکید بر اهمیت همکاریهای دوکشور در حوزه های اقتصادی و امنیتی که مورد تاکید روسای جمهور ایران و روسیه بود از موضع مسکو در حمایت از حقوق کشورهای عضو پیمان (ان.پی.تی) تقدیر کرد

کد خبر 39080

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز