چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۸۶ - ۱۷:۵۹
۰ نفر

گروه اقتصادی: رئیس مرکز کنترل شبکه تولید و توزیع گاز کشور در جمع خبر‌نگاران از آمادگی شبکه گاز برای تأمین نیاز مشترکان در فصل سرما خبر داد.

وی در عین حال احتمال قطع گاز را رد نکرد و از مشترکان خواست با صرفه‌جویی، مانع از قطع گاز در صورت شدت گرفتن سرما شوند.

به گزارش خبرنگار همشهری، تربتی با اعلام اینکه در حال حاضر 460 میلیون متر مکعب گاز  (معادل 3میلیون بشکه نفت) تولید می‌شود، گفت: مصرف گاز کشور معادل 7/1‌میلیون بشکه است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 13 میلیون نفر مشترک گاز هستند و در فصل زمستان 75 درصد کل تولید گاز کشور را مشترکان خانگی مصرف می‌کنند، گفت: در فصل زمستان مصرف خانگی از 50 میلیون متر مکعب در روز به 300 میلیون متر مکعب در روز افزایش می‌یابد.

به گفته وی در فصل جاری با اصلاح شبکه مشکلات گذشته رخ نخواهد داد و شهرهایی که در غرب کشور، هر سال به‌دلیل قرارداشتن در انتهای خط انتقال با قطع ناخواسته مواجه می‌شدند دیگر قطعی گاز ندارند.

وی تأکید کرد: با ایجاد مرکز کنترل و مدیریت توزیع و انتقال گاز، از این پس، هرگونه قطع گاز هدفمند و با اعلام قبلی صورت می‌گیرد.

وی همچنین تأکید کرد: همه صنایع عمده مصرف‌کننده گاز هستند و در زمستان به‌طور معمول به‌دلیل افزایش مصرف‌خانگی، این صنایع درصورت ضرورت با قطع گاز مواجه شده و به مصرف سوخت دوم هدایت می‌شوند.

تربتی اظهارات یکی از معاونان وزارت صنایع در مورد قطع گاز صنایع فولاد را تکذیب کرد و گفت: در سال‌جاری هنوز گاز هیچ‌یک از صنایع قطع نشده است و این امر درصورت ضرورت با شدت گرفتن سرما انجام می‌شود.

وی تأکید کرد: همه صنایع پیش از اتصال به شبکه گاز در قراردادی که با ما دارند موظف شده‌اند که سوخت دوم برای خود پیش‌بینی کنند.

کد خبر 39029

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز