یکشنبه ۱۸ آذر ۱۳۸۶ - ۱۶:۴۶
۰ نفر

ماهور نبوی نژاد: یو. اس‌.ای. تودی از پایگاه‌های اطلاع رسانی معتبر و شناخته شده است که در کنار اخبار گوناگون یک فهرست 150 تایی از پرفروش‌ترین کتاب‌ها را دارد.

 نحوه اطلاع رسانی کتاب‌های پرفروش در یو‌اس‌ای تو‌دی نسبت به نیویورک تایمز متفاوت است. این پایگاه جدا از تفکیک و طبقه‌بندی، تنها کتاب‌های پرفروش را براساس آمار و ارقامی که در فروش به دست  آورده‌اند، اعلام می‌کند. از آن‌جایی که برای تنوع این هفته به جای استناد به آمارهای نیویورک تایمز به سراغ یو اس‌ای تودی رفتیم، درمیان 5 کتاب پرفروشی که در ادامه معرفی می‌شود، کتاب‌های حوزه‌های مختلف رمان، غیررمان و...موجود است.

پرفروش‌ترین کتاب به نقل از یو‌اس‌ای تودی، رمان «برادران خونی» نوشته نورا رابرت است. در شهر کوچکی که به نام هفت مشهور شده، هرسال در روز هفتم  از ماه هفتم اتفاق عجیبی می‌افتد. این حوادث از سالی آغاز می‌شود که سه پسربچه این شهر به کمپ می‌روند و حالا بعد از 21 سال با تلاش این 3 پسر برای به دست آوردن زنان محبوبشان ماجراهای عجیب 7 تمام می‌شود.

نورا رابرت از نخستین نویسندگانی است که داستان‌های عاشقانه خلق کرد. او تاکنون بیش از 150‌رمان نوشته و جوایز بسیاری به خاطر نوشته‌های گروهی اش دریافت کرده است. دومین کتاب پرفروش که در فهرست 150‌تایی نیویورک تایمز هم هست اولین اثر غیررمان جان گریشام با نام « مرد بی‌گناه، قتل و بی‌عدالتی در یک شهر کوچک» است.

این کتاب داستان واقعی مردیست که به اشتباه به ارتکاب جرمی محکوم می‌شود و چون فرصتی برای اثبات بی‌گناهی اش به او داده نمی‌شود تا آخرین پله مجازات می‌رود. جان گریشام خالق رمان‌های مشهوری چون «خانه رنگ شده»، « شریک»،
« وکیل خیابان» و...درباره دلیل نوشتن یک اثر غیررمان بعد از ده‌ها رمان موفق می‌گوید:«هیچ وقت گرایش خاصی به نوشتن رمان نداشتم، شاید چون خیلی کار دارد. اما همیشه عاشق مباحث قانونی پیچیده بودم و این پرونده ویژگی‌های مورد علاقه من را داشت.»

«ستون‌های جهان » اثر کن فولت رمان تازه‌ای نیست. بیشتر طرفداران پروپاقرص ادبیات تا به امروز این رمان را خوانده‌اند و این روزها سرگرم رمان جدید فولت هستند که در همان حال و هوای رمان ستون‌ها ی جهان جریان می‌یابد و در هفته‌های گذشته به آن پرداختیم. انتشار نسخه صوتی رمان ستون‌های جهان باعث شده تا باردیگر در فهرست پرفروش‌ها راه یابد. وقایع این رمان در انگلستان قرن 12 روی می‌دهد و قصه زندگی، عشق، خیانت و وفاداری است.

پنجمین کتاب پرفروش یو‌اس‌ای‌تودی هم باز رمان عبور دوگانه است که هفته پیش در لیست  نیویورک تایمز هم جای داشت و به آن پرداختیم. در بین این دو رمان در مقام چهارم کتاب « شما، جوان بمانید» اثر دکتر مایکل روزن  قرار دارد که راه‌های داشتن رژیم غذایی سالم، شاداب نگه‌داشتن پوست و... را آموزش می‌دهد.

کد خبر 38655

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز