چهارشنبه ۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از افزایش شاخص کیفیت هوای تهران خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود که فردا (پنجشنبه ۴ آبان)، هوای تهران برای گروه‌های حساس ناسالم باشد.

آلودگی هوا

حسین شهبازی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد شرایط کیفی هوای تهران اظهار کرد: وضعیت کیفی هوای بیشتر مناطق شهر تهران طی ‍امروز به دلیل افزایش نسبی غلظت برخی آلاینده‌ها از جمله ذرات معلق، در آستانه شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است و پیش‌بینی می‌شود تا فردا (۴ آبان)، شاخص کیفیت هوا روند افزایشی داشته باشد و شرایط کیفی هوای نامطلوب به ویژه برای گروه‌های حساس در برخی مناطق پایتخت برقرار شود.

وی افزود: شرایط کیفی هوای تهران طی ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ۱۱ صبح امروز ۱۰۲ و در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس بود.

وی در ادامه گفت: نتایج حاصل از پیش‌بینی پارامترهای هواشناسی برای ایستگاه مهرآباد نشانگر برقراری جوی نسبتا آرام طی امروز است و تنها در برخی ساعات وزش باد مؤثر به بزرگی ۳ تا ۵ متر بر ثانیه انتظار می‌رود. این شرایط در روز پنجشنبه( 4 آبان ماه) کم وبیش ادامه دارد و برخی ساعات همراه با وزش باد موثر خواهد بود.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران افزود: با افزایش تدریجی میزان ناپایداری جوی در روز جمعه(5آبان ماه) در برخی ساعات به ویژه طی بعدازظهر وزش باد نسبتا شدید به بزرگی ۵ تا ۸ متر بر ثانیه از سمت نواحی غربی و جنوب غربی پیش‌بینی می‌شود.

به گفته شهبازی، دمای هوای تهران طی روزهای پایانی هفته افزایش نسبی خواهد یافت.

کد خبر 386288

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha