چهارشنبه ۱۴ آذر ۱۳۸۶ - ۱۸:۵۲
۰ نفر

حسین لطفی: در شرایطی که از ابتدای امسال نابسامانی در قیمت و عرضه برخی اقلام مصرفی و افزایش روند واردات این کالاها انتقاد‌های بسیاری از بخش‌ بازرگانی کشور را به‌دنبال داشته است، وزیر بازرگانی با دفاع از سیاست‌های تنظیم بازار و واردات برخی کالاها، برخی اخبار مطرح پیرامون استعفای خود را شایعه خوانده و رد کرد.

سید مسعود میر‌کاظمی با بیان این که اکنون بازار فولاد متعادل، و قیمت روغن کنترل شده است، واردات برنج را بر اساس مصوبات قانونی دانسته و واردات بی‌رویه برخی کالای‌ مصرفی و کشاورزی را رد کرد.

 گرچه وی با اذعان به برخی آسیب‌های ناشی از واردات به بخش تولید، اعمال سیاست‌های حمایتی دیگر از بخش‌های تولید را راهکار برون رفت از تضاد حمایت از تولید و مصرف قلمداد کرد، اما تولید‌کنندگان و مصرف‌کنندگان به ویژه اقشار کم درآمد جامعه فشار ناشی از نابسامانی بازار را بر دوش خود احساس ‌می‌کنند.

با  وجود این، وزیر بازرگانی با تلاش برای متعادل جلوه دادن بازار، هیچ اشاره‌ای به پیامدهای ناشی از سیاست‌گذاری‌های ناکار آمد و اعمال نظام تعرفه‌ای در بسیاری از کالاها مانند سیمان، گوشی تلفن‌همراه، لبنیات، برخی محصولات کشاورزی و... و تأثیر این امر بر زندگی اقشار کم درآمد نکرد ه و با اتکاء به اشباع بازار از واردات برخی کالاها ی مصرفی و تأمین نیاز برخی مصرف‌کنندگان از طریق نظام عرضه خاص، از تداوم اجرای سیاست‌های تنظیم بازار خبر داده است.

همچنین پیش از این بارها از سوی این وزارتخانه اعلام شده که وزارت بازرگانی متولی جلوگیری از گرانی نبوده و میزان دخالت این دستگاه در بازار فقط در مورد کالاهای مشمول سبد حمایتی مصداق دارد، با این وجود مشخص نیست نابسامانی قیمت و عرضه کالاهای مصرفی مانند سیمان که در سبد حمایتی دولت قرار دارد بر عهده چه نهاد یا سازمانی است؟

کد خبر 38439

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز