گروه سیاسی: مدیرکل روابط عمومی وزارت کشور درپاسخ به سؤالی درباره اظهار نظریکی از مدیران شورای نگهبان درخصوص نرم افزار انتخابات رایانه‌ای گفت: منتظر اعلام نظر رسمی شورای نگهبان از سوی دبیر این شورا می‌مانیم.

مجید ملکان درگفت‌وگو با همشهری با اعلام این مطلب تأکید کرد: مطالب منتشر شده درباره نرم‌افزار رایانه‌ای انتخابات تنها اظهارنظر یکی از مدیران شورای نگهبان است و  نظر نهایی دراین خصوص تلقی نمی‌شود.

مدیرکل خدمات رایانه‌ای شورای نگهبان با بیان این که نرم‌افزار ارائه شده از سوی وزارت کشور برای شمارش آرا دارای اشکالات و ایراداتی است،  گفت که سامانه‌ای که اکنون در اختیار شورای نگهبان است،  مجددا نیاز به اصلاح دارد.

سید محمود حسینی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به این‌که به‌طور کلی در تهیه سامانه‌های نرم‌افزاری و قابل اجرا در سطح ملی و رعایت استانداردهای تولید نرم افزار در امر مهمی چون انتخابات به یک برنامه‌ریزی دقیق و جامع نیاز است،  تصریح کرد: بر این اساس فرآیندهای تولید نرم‌افزار در زمان معین با کیفیت و امنیت مناسب،  جذب،  سازماندهی و آموزش نیروهای انسانی و برنامه اجرایی و پشتیبانی از سامانه باید توامان با یکدیگر باشد. 

 وی خاطرنشان کرد: اگر در فرآیند تولید یک سامانه و اجرای آن یکی از این موارد پیش بینی نشود حتی اگر نرم‌افزار مناسب باشد،  می‌تواند به شکست منجر شود.

حسینی با بیان اینکه اختلافی میان وزارت کشور و شورای نگهبان نیست تصریح کرد: اختلافی در اصل موضوع نبوده و ما به خاطر این که این مشکل مرتفع شود طبق صورت جلسه‌ای با کارشناسان شورا و وزارت کشور زمان‌بندی را توافق کردیم.

 مدیرکل خدمات رایانه‌ای شورای نگهبان همچنین اظهار داشت: این که وزارت کشور می‌تواند اشکالات نرم‌افزار را ظرف یکی دو هفته یا یک ماه رفع کند، برای ما مبهم است زیرا توافقات قبلی اجرا نشده و ما نگران هستیم که پیمانکار وزارت کشور نتواند در زمان مناسب اشکالات سامانه را رفع کند و سامانه نهایی و سالم را به ما ارائه کند. 

 حسینی افزود: اگر وزارت کشور بتواند در آینده اشکالات سامانه را رفع کند - که البته باید زمان «آینده» محدود و معین باشد- در نهایت می‌توانیم سامانه را به صورت آزمایشی در یک محدوده قابل کنترل آزمایش کنیم.

کد خبر 38428

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز