پس از آنکه منوچهر متکی، وزیر امور خارجه سه‌شنبه گذشته از موافقت ایران با درخواست آمریکا برای شرکت در دور بعدی مذاکرات بغداد خبر داد

هوشیار زیباری، وزیر امور خارجه‌ عراق در حاشیه نشست خود با مسئولان اروپایی در بروکسل که ایسنا خبر آن‌را منتشر کرد، گفت: مذاکرات سه‌جانبه ایران، عراق و آمریکا شنبه (سوم آذر) برگزار خواهد شد.

علی الدباغ، سخنگوی دولت عراق نیز در بیانیه‌ای که مهر خبر آن‌را منتشر کرد، ضمن استقبال از انجام این گفت‌وگوها، خاطرنشان کرد که دور چهارم مذاکرات مذکور در سطح کارشناسان امنیتی برگزار می‌شود.

اما سفیر ایران در بغداد، خبر انجام دور چهارم مذاکرات بین مقامات ایرانی و آمریکایی در روز شنبه را رد کرد.

حسن کاظمی قمی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: از چرایی اعلام این مطلب از جانب وزیر امور خارجه عراق اطلاعی ندارم، اما مسلماً موضوع مذاکره در شنبه هفته بعد، در دستور کار نیست.

عباس عراقچی، معاون حقوقی و بین‌الملل وزیر امور خارجه نیز در نشست خبری که با هدف تشریح اهداف برگزاری سمینار بین‌المللی برنامه هسته‌ای ایران و بررسی گزارش محمد البرادعی برگزار شد، درباره زمان مذاکرات ایران و آمریکا تصریح کرد: هنوز برای انجام این مذاکرات تاریخ دقیقی مشخص نشده است و ما در حال بررسی این موضوع هستیم.

با این وجود، جورج بوش، رئیس‌جمهوری آمریکا باردیگر با تأکید بر اینکه واشنگتن به‌دنبال حل دیپلماتیک مسئله‌ هسته‌ای ایران است، تلاش کرد این‌گونه القا کند که اعضای دائم شورای امنیت همگی با افزایش تحریم‌های ایران موافقند.

کد خبر 37248

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز