همشهری آنلاین: رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: مسجد هسته مقاومت فرهنگی و خاکریز فرهنگی است که اگر فرهنگ در کشور سست باشد همه چیز از دست می‌رود.

غیب پرور

به گزارش ایرنا، سردار غلامحسین غیب پرور این مطلب را روز چهارشنبه در اختتامییه اولین جشنواره برترین‌های مساجد کشور در محل مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما بیان کرد.

وی تاکید کرد: مسجد محل انسان سازی است و مومنین معارف دینی را تبادل می کنند و یاد می گیرند و این شاهراه تبادل است و مسجد باید محل خدمت رسانی باشد و اگر در محله‌ای مسجد به احوالات مردم توجه کند شاهد بهبود وضعیت جامعه خواهیم بود.

سردار غیب پرور اظهار داشت: مسجد کانون انسجام بخش ملی و محل همگرایی مردم است و این مکان نقش خود را در پیروزی انقلاب و دوران جنگ تحمیلی به خوبی ایفا کرد.

وی با اشاره به این که مسجد در دو جنبه انفرادی و جمعی نقش آفرینی می کند ، افزود: نقش اجتماعی مسجد سخن تازه‌ای نیست و از صدر اسلام شاهد آن بودیم برای مثال مسجد قبا در زمان پیامبر اسلام (ص) مرکز عبادت، تعاملات سیاسی، رونق اقتصادی و مرکزی برای رسیدگی به احوالات مردم بوده است. این رویه در کشور ما و در طول پیروزی انقلاب اسلامی و دوران جنگ تحمیلی در مسجد گوهرشاد و فیضیه شهدا دنبال شد.

سردار غیب پرور افزود: باید صندوق‌های قرض‌الحسنه در مساجد ایجاد شود و مساجد باید هسته علمی و جهادگر باشد و اگر مسجدی این کارها را انجام دهد مسجد طراز انقلاب اسلامی است که می‌تواند انسان ساز باشد.

کد خبر 359954

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha