سارقان وقتی تیغه‌ چاقویشان را روی گلوی مرد جوان گذاشته و او را تهدید می‌کردند که اموالش را به آنها بدهد، خبر نداشتند یکی از شهروندان در حال فیلمبرداری از آنهاست.

زورگیری

 اين سرقت اواخر آبان‌ماه امسال در خيابان پيامبر در شمال‌غرب تهران رخ داد. مرد جواني پياده در راه رفتن به خانه بود كه 2جوان موتورسوار سد راهش شدند و با تهديد خواستند كه كيف و گوشي تلفن همراهش را بدهد. مرد اما مقاومت كرد و دزدان با او درگير شدند و يكي از آنها تيغه چاقويش را زير گلوي وي گذاشت و كيفش را دزديد. آنها سپس سوار بر موتورسيكلت خود متواري شدند. غافل از اينكه يكي از شهروندان كه در آن حوالي حضور داشت با ديدن صحنه سرقت، شروع به فيلمبرداري از دزدان كرده است. با فرار سارقان، مالباخته ماجرا را به پليس اطلاع داد و شاهد ماجرا نيز با پليس تماس گرفت و فيلمي را كه از لحظه سرقت ضبط كرده بود، در اختيار مأموران قرار داد. تيم تحقيق با بررسي دقيق اين فيلم و همه شواهد و سرنخ‌هايي كه در آن وجود داشت، توانست پس از مدتي دزدان زورگير را شناسايي كند. آنها 2جوان 23و 25ساله به نام‌هاي فردين و سعيد بودند كه طبق اطلاعات به‌دست آمده از سوي پليس در منطقه نسيم‌شهر زندگي مي‌كردند.

دزدان كه خبر نداشتند پليس سايه‌به‌سايه در تعقيب آنهاست، در يك عمليات ضربتي دستگير شدند و در بازجويي‌ها مشخص شد كه علاوه بر مالباخته از ده‌ها نفر ديگر هم زورگيري كرده‌اند. آنها گفتند كه سرقت‌هايشان را بيشتر در غرب تهران مرتكب مي‌شدند و در همه سرقت‌ها با چاقو طعمه‌هايشان را تهديد كرده و اموالشان را مي‌دزديدند. به گفته سرهنگ گزافي، رئيس پايگاه دوم پليس آگاهي تهران با اعتراف دزدان بسياري از مالباخته‌ها شناسايي شدند و تحقيقات در اين پرونده ادامه دارد. وي با اشاره به اينكه فيلم ضبط شده از سوي شاهد ماجرا باعث دستگيري سارقان شد، ادامه داد:‌ ضبط اينگونه تصاوير توسط شهروندان، پليس را در شناسايي و دستگيري هرچه سريع‌تر سارقان ياري مي‌كند و شهروندان مي‌توانند با اطمينان‌خاطر از اينكه هرگز هويت‌شان فاش نخواهد شد، چنين فيلم‌هايي را براي‌تسريع در روند دستگيري مجرمان در اختيار پليس قرار دهند. سرهنگ گزافي همچنين از شاكيان احتمالي خواست براي شناسايي سارقان به پايگاه دوم پليس آگاهي تهران مراجعه كنند.

کد خبر 356801

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha