مرد کلاهبردار پس از اینکه به‌عنوان مسئول تورهای داخلی یا خارجی در آژانس‌های مسافرتی مشغول به‌کار می‌شد، نقشه شوم خود را عملی می‌کرد.

متهم

 اين مرد پس از فريب مسافران و دريافت مبالغ هنگفت از آنها، بليت‌هاي جعلي در اختيارشان قرار مي‌داد و آنها را در فرودگاه سرگردان مي‌كرد.تحقيقات پليس آگاهي تهران براي دستگيري اين مرد با شكايت مديران تعدادي از آژانس‌هاي مسافرتي پايتخت شروع شد. بررسي‌ شكايت‌ها نشان مي‌داد پس از اينكه اين شركت‌ها براي استخدام مسئول تورهاي مسافرتي آگهي منتشر كرده بودند، مرد جواني راهي شركت شده و با معرفي خود با نام‌هاي مختلف در آنجا مشغول به‌كار شده است.

اين مرد اما به محض شروع به‌كار در اين شركت‌ها، اقدام به شناسايي مشترياني مي‌كرد كه قصد مسافرت داخلي يا خارجي داشتند و به اين بهانه كه مي‌تواند تور مناسبي برايشان رزرو كند، از طعمه‌هايش مبالغ مختلفي دريافت كرده و اقدام به صدور بليت‌هاي جعلي براي آنها مي‌كرد.

مسافران اما زماني كه به فرودگاه مي‌رفتند تا راهي سفر شوند، تازه متوجه مي‌شدند كه بليت‌ها جعلي است و هيچ توري برايشان رزرو نشده است. اين در حالي بود كه جوان كلاهبردار با رسيدن زمان سفرها، ديگر به آژانس مسافرتي مراجعه نمي‌كرد و فراري مي‌شد. با اين شكايت‌ها، تيمي از كارآگاهان پايگاه سوم پليس آگاهي تهران براي شناسايي و دستگيري جوان كلاهبردار وارد عمل شدند. بررسي‌ها نشان مي‌داد كه استخدام اوليه اين مرد در آژانس‌هاي مسافرتي به‌صورت آزمايشي بوده و او كه خود را به نام‌هاي جعلي مختلف معرفي كرده بود، در همين مدت زمان كوتاه (حدود 15روز) نقشه كلاهبرداري از مسافران تورهاي داخلي و خارجي را عملي كرده بود.

در شرايطي كه متهم در زمان استخدام هيچ مدرك شناسايي معتبري به آژانس‌هاي مسافرتي ارائه نكرده بود، كارآگاهان با بررسي دوربين‌هاي مداربسته به تصاويري از اين مرد دست پيدا كرده و هويت او را شناسايي كردند. متهم جواني 26ساله به نام مهريار بود كه بارها به اتهام كلاهبرداري دستگير و راهي زندان شده بود. آخرين بار نيز تيرماه سال گذشته از سوي پليس دستگير شده اما پس از گذشت مدت كوتاهي با سپردن وثيقه از زندان آزاد و متواري شده بود.

با شناسايي مخفيگاه وي در خيابان ستارخان او در يك عمليات ضربتي دستگير شد. سرهنگ محمد نادربيگي، رئيس پايگاه سوم پليس آگاهي تهران با بيان اين خبر گفت: متهم در بازجويي‌ها به كلاهبرداري ده‌ها ميليون توماني از ده‌ها مسافر اعتراف كرد و تحقيقات براي شناسايي ديگر مالباختگان ادامه دارد.

کد خبر 360849

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha