جمعه ۱۱ آبان ۱۳۸۶ - ۱۶:۲۱
۰ نفر

نوسان قیمت نفت و طلا در پایان هفته جاری ادامه یافت و با اعلام کاهش 25 صدم درصدی نرخ بهره در آمریکا سیل بیشتر سرمایه بسوی بورس‌کالا به‌ویژه نفت و طلا افزایش یافت و قیمت‌ها در بازار اوراق بهادار کاهش یافت.

با انتشار خبر تصمیم بانک مرکزی آمریکا در روز پنجشنبه، قیمت نفت از 96 دلار فراتر رفت و قیمت طلا به 800 دلار در هر اونس نزدیک شد ولی به‌دلیل نگرانی‌ از آینده تحولات اقتصاد آمریکا قیمت‌ها اندکی کاهش یافت و با نوسان‌های پیاپی همراه بود.

به گزارش آسوشیتد‌پرس با وجود این نوسانات روز جمعه قیمت هر‌بشکه نفت سبک آمریکا به 18/94 دلار رسید و هر اونس طلا نیز 60/799 دلار دادوستد شد.

قیمت نفت ایران، 87 دلار

در همین حال غلامحسین نوذری وزیر پیشنهادی نفت به مجلس پنجشنبه در گفت‌وگوی تلویزیونی با اعلام حضور رئیس جمهوری در اجلاس سران اوپک در ریاض گفت: بعید به‌نظر می‌رسد که سران اوپک در اجلاس ریاض برای تصمیم‌گیری در مورد قیمت نفت در بازار و افزایش تولید نفت بحث کنند.

وی تأکید کرد: نفت کشور ما در حال حاضر حدود 87 دلار فروخته می‌شود و علت آن نیز این است که دو سوم نفت عرضه شده در بازار نفت سنگین است.

وی با بیان این که هم اکنون اوپک همه توان خود در تولید و عرضه نفت را به کار می برد، گفت: شرایط موجود در رابطه با قیمت نفت ناشی از سیاست های غلط بعضی از کشورهای جهان است و لذا افزایش قیمت نفت ارتباطی با تولید اوپک ندارد.

وی یادآور شد: هم اکنون مصرف واقعی نفت جهان در حدود ۸۵ میلیون بشکه در روز است و ذخیره استراتژیک و تجاری نفت دنیا نیز در حدود ۸۵ روز است.

کد خبر 35605

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز