جمعه ۱۱ آبان ۱۳۸۶ - ۱۸:۲۰
۰ نفر

دادگاه عالی پرتوریا در آفریقای جنوبی، محاکمه متهمی را آغاز کرد که در2 مرحله جنایت وحشتناک، 16 زن را به قتل رسانده و اجسادشان را دفن کرده است.

این قاتل که یک بیماراچ‌ای وی مثبت است، در نخستین بازجویی‌ها ادعا کرده بود چون یک زن او را به ایدز مبتلا کرده است، این جنایت‌ها را رقم زده است.

به گزارش دی استار، قضات دادگاه عالی پرتوریا، روز جمعه رسیدگی به پرونده جنایت‌های ریچارد جابولانی نیازا  قاتل سریالی مشهورآفریقای جنوبی را آغاز کردند که متهم است در جنایت‌های خود در سال‌های 2002 تا 2005، حداقل16زن را قربانی انتقام‌جویی مرگبار خود کرده است.

اجرای جنایت‌های نیازا، سپتامبر گذشته و هنگامی فاش شد که کارآگاهان جنایی پلیس پرتوریا در بررسی‌های خود برای یافتن راز ناپدید شدن تعداد زیادی از زنان خیابانی و زنانی که ارتباطات مشکوکی داشتند، ردپایی از متهمی یافتند که در سال 2002 در حالی که ماجرای ناپدید شدن 5 زن به پلیس گزارش شده بود به اتهام آزار و اذیت یک زن راهی زندان شد، اما در سال 2005 از زندان آزاد شده بود.

ولی بعد از آزادی وی، بار دیگر ماجرای مرموز ناپدید شدن زنان از سر گرفته شده  و این بار تعداد بیشتری ناپدید شده بودند.

این بررسی‌ها نشان می‌داد بعد از گذشت زمان اندکی از حبس این متهم مخوف در سال 2002، اجساد 5 زن که در گودالی در نزدیکی اولیون‌هوتبوچ دفن شده بودند پیدا شد و در سال 2006 نیز اجساد 11 زن دیگر کشف شد.

ا این اطلاعات کارآگاهان، این متهم را بازداشت کرده و بازجویی از وی را آغاز کردند، وی در ابتدا با بیان اینکه اگر چه با زنان ناپدید شده ارتباط داشته، اما آنها را به قتل نرسانده منکر دخالت در ماجرای جنایت بود.

اما وقتی زنی که نیازا وی را پس از آزار و اذیت، با ضربات چاقو مجروح کرده و در حالی که تصور می‌کرد مرده است او را به داخل کانال آبی انداخته بود،  او را شناسایی کرد، وی دیگر چاره‌‌ای جز اعتراف به جنایت نداشت.

در این بازجویی‌ها بود که جوان جنایتکار با ا عتراف به اینکه به خاطر آنکه یک زن وی را به ایدز مبتلا کرده، نقشه انتقام‌جویی خونین از زنان خیابانی و خیانتکار را طراحی کرده و به اجرا گذاشته است گفت: این زنان اصلا ارزش زندگی نداشتند، چرا که مرا به کام مرگ کشانده بودند. با این اعترافات بود که قضات دادگاه روز گذشته به بررسی پرونده این متهم پرداختند.

ژانکار تمام اعترافات

روز جمعه دوم نوامبر در دادگاه عالی پرتوریا، جوان جنایتکار برخلاف اظهارات اولیه‌اش گفت: او اگر چه با تعدادی از قربانیان در ارتباط بوده، اما از ماجرای قتل‌ها اطلاعی ندارد.

وی همچنین درباره انتقام‌جویی به خاطر ابتلا به بیماری ایدز نیز گفت: من هرگز از ابتلای خودم به ایدز خبر نداشتم و تنها مدتی قبل از دستگیری، در بیمارستان متوجه این موضوع شدم، پس بنابراین انگیزه‌ای برای این جنایت نداشته‌ام.

او خودش گفته است با وجود انکارهای متهم، جان مورفی قاضی دادگاه عالی پرتوریا روزجمعه بعد از انکارهای متهم، به اظهارات او درباره اینکه زنان به خاطر مبتلا کردن او به ایدز، ارزش زندگی ندارند اشاره کرد و گفت، این اظهارات یک سند و مدرک هستند چرا که وی آزادانه و با اختیار آنها را بیان کرده است، ضمن آنکه وی اطلاعات مهمی درباره قتل زنان با پیچ گوشتی ارائه کرد که هرگز در مطبوعات منعکس نشده بود.

اوگفت نیازا از آن دست جنایتکاران سریالی است که تصور می‌کنند که خودشان در ابتلایشان به ایدز بی‌تقصیر هستند و این زنان هستند که آنها را مبتلا کرده‌اند و بنابراین باید از آنها انتقام گرفت.

کد خبر 35604

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز