جمعه ۱۱ آبان ۱۳۸۶ - ۱۱:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: هزاران تن از هواداران اپوزیسیون در گرجستان شب جمعه تظاهراتی را علیه میخائیل ساکاشویلی، رییس جمهور این کشور آغاز کردند.

خبرگزاری سوئیس از تفلیس گزارش داد، تظاهرکنندگان از سراسر گرجستان در برابر پارلمان واقع در پایتخت این کشور حضور یافته و درخواست برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری زودهنگام را در بهار سال 2008 میلادی مطرح کردند.

آنها پیشنهادهایی را ارایه می‌دادند که علیه دولت و رییس جمهور گرجستان بود. جیا تورتلادسه (Gia Tortladse)، از برگزارکنندگان این تظاهرات گفت: «اپوزیسیون تلاش می‌کند

خشم جمعیت ناراضی را علیه ساکاشویلی و اطرافیانش حفظ کند». انتظار می‌رود در این تظاهرات که طبق اعلام رسمی قرار است روز جمعه برگزار شود، حدود 100 هزار تن از اپوزیسیون شرکت کنند.
بخش اعظمی از مردم گرجستان ناراضی هستند، زیرا امیدهای‌شان برای شرایط بهتر زندگی پس از انقلاب رز 2003 برآورده نشد. این کشور هنوز به طور محسوس از فقر رهایی نیافته است.

اپوزیسیون خواستار آزادی زندانیان سیاسی هستند. تورتلادسه گفت: «اگر تقاضای ما برآورده نشود، پیامدهای بد و سختی برای دولت خواهد داشت. شدت خشم مردم بسیار زیاد است».

به تازگی در پایان ماه سپتامبر و پس از بازداشت ایراکلی اوکروشویلی (Irakli Okruaschwili) وزیر دفاع سابق گرجستان و از رقیبان ساکاشویلی بازداشت شد، 10 هزار تن از هواداران اپوزیسیون در تفلیس تظاهرات برپا کرده بودند.

کد خبر 35555

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز