همشهری‌آنلاین: تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد روستاهایی که اکثریت جمعیت آن مسلمان بوده‌اند، هدف حمله‌های تندروها در میانمار قرار گرفته‌اند.

وضع مسلمانان روهینگیای میانمار همچنان نگران‌كننده است و آنها همچنان هدف آزار و اذیت بودائیان هستند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از پرس تی وی، جدیدترین تصاویر ماهواره‌ای نشان می دهد روستاهایی که اکثریت جمعیت آن مسلمان بوده اند، هدف حمله‌هاي تندروها قرار گرفته و به آتش کشیده شده‌اند. این اتفاق در حالی افتاده است که درگیری‌های جدیدی در استان راخین رخ داده است. این تصاویر را دیده‌بان حقوق بشر منتشر کرده است که نشان می دهد ویرانی‌های ناشی از آتش‌سوزی در این روستاها رخ داده است.

ارتش میانمار اطراف این روستاها را حصار کشیده است و اجازه نمی دهد ساکنان آن آزادانه رفت و آمد کنند. بر اساس تحلیل دیده‌بان حقوق بشر در این آتش زدن‌های عمدی بیش از 400 ساختمان فقط در سه روستا تخریب شده است.

مدیر بخش آسیایی دیده‌بان حقوق بشر از دولت میانمار خواسته است هر چه سریع‌تر تحقیقاتی را با همکاری سازمان ملل متحد آغاز و برای قربانیان عدالت و امنیت فراهم کند.

بعد از حمله ماه گذشته به پاسگاه‌های مرزی که به کشته شدن چندین مأمور پلیس منجر شد. ارتش این منطقه را ناحیه عملیاتی اعلام کرده است. در حمله روز شنبه 22 آبان ارتش میانمار به استان راخین دست کم هشت نفر کشته و ده‌ها نفر بازداشت شدند.

آرزو مرالی، عضو کمیسیون حقوق بشر اسلامی در لندن درباره ظلم به مسلمانان میانمار و سرکوب آنها گفت: متاسفانه شرایطی که در میانمار حاکم است، طوری است که هم دولت و هم جامعه بین‌المللی منافع خود را در سرکوب مسلمانان میانمار می بینند و هیچ اقدامی در مقابله با ظلم و ستم به اقلیت مسلمان روهینگیا انجام نمی دهند. حتی آن سانگ سوچی که به عنوان رهبر دموکراسی در میانمار شناخته می شود، برای منافع حزبی خود حاضر نیست کاری برای مسلمانان انجام دهد. بنابراین تنها راهی که می‌توان جلوی سرکوب و کشتار مسلمانان را در میانمار گرفت، اقدام جهان اسلام است. بسیار مسخره است که جامعه جهانی این میزان از ظلم و ستم را می‌بیند اما سکوت کرده است و هیچ اقدامی نمی‌کند. البته فقط قوم روهینگیا نیست بلکه دیگر مسلمانان میانمار نیز هدف ظلم و ستم هستند اما روهینگیاها به شکلی سازمان یافته هدف نسل‌کشی هستند. خوشبختانه ایران در این خصوص روشنگری می‌کند. اما متاسفانه هیچ اقدام سازمان یافته و متحدی برای فشار بر میانمار برای توقف این ظلم و ستم‌ها وجود ندارد.

کد خبر 352609

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha