همشهری‌آنلاین: دولت میانمار با صدور مجوزی با ارسال کمک‌های بشردوستانه از سوی سازمان‌های مالزیایی به ایالت راخین، موافقت کرد.

 این توافق به‌تازگي و پس از آن حاصل شد که نمایندگان مالزیایی با مقام‌هاي وزارت امور خارجه میانمار دیدار و به صورت رسمی درخواست خود را برای تایید ارائه دادند.

کشتی نظامی مالزی قرار بود 10 ژانویه(21 دي) به مقصد خود برسد اما به علت اعلام دولت میانمار مبنی بر ضرورت دریافت مجوز هر کشوری که برای کمک به ایالت راخین برنامه دارد، ورودش به تاخیر افتاد. علاوه بر این دولت میانمار اعلام کرده است که این کمک‌ها توسط دولت این کشور تحویل گرفته و به مردم مورد نظر داده می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از نشریه استریت تایمز،این درحالی است که دو کشور بر سر کمپین ضدشورش در شمال ایالت راخین میانمار و هم‌چنین نحوه رفتار با اقلیت مسلمان روهینيگا درگیر یک جنگ لفظی بوده‌اند.

اعلام عمومی ارسال کمک‌ به راخین از طریق آب‌های آزاد بدون اجازه میانمار نیز بر این تنش‌ها افزود اما این مشاجره از طریق یک دیپلماسی پا یا پای به پایان رسید.

به گفته مدیر کل اداره اقتصاد و سازمان‌های بین‌المللی وزارت خارجه میانمار، توافق شده که این کمک‌ها به بندری تعیین شده وارد و توسط دولت به صورت برابر میان مسلمانان و بودایی‌ها تقسیم شود.

کد خبر 359404

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha