سه‌شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: هشتمین شماره ماهنامه کمیک‌استریپ فرفره ویژه ۸ تا ۱۲ ساله‌ها منتشر شد.

هشتمین شماره ماهنامه کمیک‌استریپ فرفره

در این شماره می‌خوانید:

- درهم برهم: در سرمقاله این شماره با عنوان «شکموهای کتاب» به مناسبت هفته کتاب به تشبیه کتاب‌ها با انواع خوراکی‌ها اشاره شده: «بعضی‌ها کتابی را دوست دارند که از شیرینی زیاد، دل آدم را بزند، مثل یک قاشق پر از مربا یا عسل. بعضی‌ها کتابی را دوست دارند که آبدار باشد، مثل هلویی که دست آدم را نوچ می‌کند. بعضی‌ها کتابی را دوست دارند که خوشرنگ باشد، مثل یک پرتقال نارنجی یا توت‌فرنگی صورتی یا قرمز....»

- گیره: پرونده این شماره به انواع ترسیدن و ترساندن پرداخته است. مقاله «شوخی‌های ترسناک» چند روش‌ مطمئن برای ترساندن دیگران معرفی کرده و با بیانی طنز به عواقب ترساندن دیگران پرداخته است. اینفوگرافی کمیک «می‌ترسم... نمی‌ترسم» نیز انواع ترس و شیوه‌های برخورد مثبت با ترس را بیان کرده است. ترس از حشرات و جانوران، تاریکی، دعوای پدر و مادر، آمپول و... از موضوعات این متن است. این دو صفحه را بچه‌ها می‌توانند از وسط مجله جدا کنند و مثل پوستر به دیوار اتاق‌شان بچسبانند.

- مشاوره فرفره‌ای: در ادامه پرونده ترس، به سؤالات بچه‌ها درباره انواع ترس‌ها پاسخ داده شده. سپیده 10 ساله پرسیده: «هر وقت من از چیزی می‌ترسم، برادرم به من می‌گوید: دخترها موشن، مثل خرگوشن، پسرها شیرن مثل شمشیرن. اما من چندبار دیده‌ام که خودش می‌ترسد تنهایی توی راهروی تاریک برود. من از او شجاع‌ترم. چه کسی گفته دخترها ترسو هستند و پسرها شجاع؟»

- شعردنیا: صفحه‌ای جدید در ماهنامه فرفه است که در هر شماره یکی از اشعار کودک مطرح از کشورهای جهان ترجمه می‌شود. در این شماره، شعر «پایانی نیست» از مری‌آن هابرمن انتخاب شده.

- عکاس‌باشی: آثار برگزیدگان مسابقه عکس «کتابخانه شخصی من» به همراه شناسنامه عکاسان 8 تا 12 سال در این بخش چاپ شده است.

- این ماییم: گفت‌وگوی این شماره با عنوان «ما کرم کتابیم!» با چهار دختر کتابخوان است. با آنها درباره شیوه‌های کتاب‌خواندن، کتاب‌هایی که دوست دارند، مشکلات کتاب‌خوانی و... گفت‌وگویی تصویری انجام گرفته. نفیسه گفته است: «باید دمر بخوابم و کتاب بخوانم. مثل ماتیلدا یک گوشه دنج دارم.»

- چجور مجور: کمیک استریپ «خرید کردن‌های این‌جوری» عنوان مطلب این قسمت چجور مجور است که با شیوه‌ها و آداب گوناگون خرید کردن شوخی کرده است.

- زیباترین داستان‌های هزار و یک شب: قسمت سوم داستان دنباله‌دار «علی مصری» در این بخش از مجله آمده است که در آن ماجرای مردی که پدر ثروتمندش از دنیا رفته و او هم ثروت پدر را بر باد داده و به دنبال جبران آن است، روایت شده.

- «تیم بازنده»، «جنگل دوازده دقیقه»، «کتاب‌هایی که ما را می‌ترسانند»، «لئونارد»، «بی‌مزه‌ها»، «آدلی نرمال» و «معمای تصویری» از دیگر مطالب این شماره ماهنامه فرفره است.

- عکاسان و تصویرگران این شماره: وحید آرمون، فرهاد سلیمانی، رضا مکتبی، سام سلماسی، امیر مفتون و سارا نامجو.

- نویسندگان و مترجمان این شماره: سیامک گلشیری، مریم فتاح‌زاده، پریسا برازنده، زینب هاشمی، روناک ربیعی، شکیبا رستم‌آبادی، علی‌اکبر زین‌العابدین، اردشیر مرادی، مینا قنواتی، زهرا برازنده‌نژاد، سمیرا رستگارپور و روجا صداقتی.

- کارشناسان: سیامک گلشیری(داستان)، مریم جلالی(شعر)، فرزاد فربد(ترجمه)، زهرا برازنده‌نژاد(روان‌شناسی).

- محدثه گودرزنیا(ویراستار)، آرین یزدان‌پناه(تصویرساز جلد)، گلاره جباری(روابط‌عمومی و اشتراک) از دیگر همکاران این شماره هستند.

- فرفره، ماهنامه‌ای برای آشنایی کودکان 8 تا 12 ساله با مهارت‌های اجتماعی و اقتصادی است. صاحب امتیاز و مدیر مسئول ماهنامه فرفره، امیر لعلی و سردبیر آن علی‌اکبر زین‌العابدین است.

مدیریت هنری ماهنامه را روشنک فتحی برعهده دارد و مدیریت داخلی را سمیرا رستگارپور.

هشتمین شماره ماهنامه فرفره (آبان‌ماه 95) را می‌توانید از کیوسک‌ها، کتاب‌فروشی‌ها و شهر کتاب‌های سراسر کشور تهیه کنید.

کد خبر 352063

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha