همشهری آنلاین: شماره بیست و نهم - آبان ۱۳۹۵- ماهنامه کاربردی بازاریاب بازارساز منتشر شد.

ماهنامه بازاریاب بازارساز
  • ياداشت مدیر مسئول
  • سرمقاله

اعتبار سنجی، بایدها و نباید‌ها
فروش فرایندی است که با منجر شدن به وصول مطالبات تکمیل می‌گردد. وصول مطالبات صحیح و کم‌دردسر قطعاً نیاز به اعتبارسنجی دقیق مشتریان دارد. مدت‌هاست زمانی که یک مشتری تمایل با همکاری شرکت را دارد سعی در ایجاد چارچوبی داشتم که این چارچوب بتواند به اعتباردهی به مشتری در کمترین زمان با کمترین ریسک کمک کند.

  • سرخط خبرها

ضرورت بازاریابی برای‌ کالاهای تولیدی البرز
معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی استاندار البرز گفت: برای اجرای طرح‌های بزرگ عمرانی نباید منتظر جذب اعتبارات دولتی باشیم.

  • بازاریابی دارویی

سفارش سازی در داروخانه‌ها (بخش چهارم)
انسان‌هایی که از روحیه شکرگزاری برخوردار هستند توانایی بالاتری در ایجاد ارتباطی مؤثر با دیگران دارند. گاندی جمله‌ای دارد با این مفهوم: مشتری مهم‌ترین بازدیدکننده در حوزه کاری ما است، ما با انجام کار برای مشتری منتی بر او نداریم بلکه این مشتری است که با "پذیرفتن ما" بر سر ما منت می‌گذارد. اصولاً فلسفه اینکه شرکت‌ها به ویزیتور نیاز دارند به خاطر وجود مشتریان می‌باشد؛ بدون وجود مشتری، فروش معنایی نخواهد داشت.

اینستاگرام، ابزارجذابی برای بازاریابی فروش
آیا می‌دانستید که اینستاگرام در هر ماه بیش از 500 میلیون بازدیدکننده فعال دارد؟ چه بازاری می‌تواند کشش و پتانسیل بزرگ‌تری برای بازاریابی و فروش داشته باشد؟

  • برنامه‌ریزی فروش

برنامه ریزی برای فروش بیشتر
از میان تمام جملاتی که درباره بازاریابی و فروش گفته می‌شود، شاید یکی از بهترین آنها، این جمله باشد: ارتباط بلندمدت با مشتری، سود امروز و فروش فردا را به دنبال دارد.

نرم افزار پخش

  • انبار

همانطور که در شماره‌های قبل دیده‌اید، این مجموعه مقالات به تعریف مشخصات یک نرم‌افزار مناسب برای شرکت‌های پخش و توزیع می‌پردازد. مطلبی که در ادامه خواهید خواند، در مورد مشخصات و گزارشات زیرسیستم انبار خواهد بود.

  • خاتمه فروش

چگونه فروشی را که شروع کرده‌ایم با موفقیت خاتمه دهیم؟
هر روز که کار خود را شروع می‌کنیم اهداف جدیدی را برای خود در نظر می‌گیریم. برای مثال اینکه‌ با مشتریان بیشتری تماس بگیریم و قرارداد‌های بیشتری ببندیم. با این وجود به نظر می‌رسد در خیلی از مواقع نمی‌توانیم پایان خوبی برای هدف‌گذاری‌های خود رقم بزنیم. علت چیست؟

  • فروشنده برتر

فروشندگی و برند سازی شخصی

  • برند چیست؟

در ساده‌ترین تعریف، برند را اینگونه تعریف کرده‌اند: «برند، توصیفی است که دیگران از یک محصول، خدمت، نام و نشان، یا یک فرد دارند.»

  • عشق کار

پروفسور پروانه وثوق، اسفندماه 1314 در شهرستان تفرش واقع در استان مرکزی و در یک خانواده فرهنگی چشم به جهان گشود. ایشان دکترای عمومی خود را در سال 1342 از دانشکده علوم پزشکی تهران دریافت کرد و دوره‌های تخصصی و فوق تخصصی‌اش را در دانشگاه‌های کمبریج، ماساچوست و ایلینوی گذراند و دوره تکمیلی پزشکی را در دانشگاه واشنگتن سپری کرد. اما با پایان تحصیلاتش دوباره به ایران برگشت و در سال 1350 در بیمارستان حضرت علی‌اصغر (ع) مشغول به کار شد. بارها به ایشان پیشنهاد شده بود که برای مشاغل تحقیقاتی در ازای دریافت حقوق هنگفت و امکانات دیگر ساکن کشورهای اروپایی و امریکایی شود ولی او خدمت رایگان به کودکان سرطانی وطنش را برگزید. فولکس قورباغه‌ای خانم دکتر، برای اهالی خیابان ظفر، یک نشانه دوست‌داشتنی بود؛ نشانه‌ای که روزی چند بار حوالی بیمارستان علی اصغر (ع) دیده می‌شد و از حضور کسی خبر می‌داد که زندگی‌اش را وقف کودکان مبتلا به سرطان کرده بود؛ کسی که زندگی در اروپا را رها کرده بود تا در کنار بچه‌های سرطانی ایران زندگی کند.

  • کتابخانه

حتی قبل از اینکه اینترنت همه‌گیر شود، پژوهشگران مشغول بررسی چگونگی فرق روش پیام دهان‌به‌دهان با دیگر پیام‌ها بودند. برای مثال، در سال 1955، دو پژوهشگر دریافتند که مطالب دهان‌به‌دهان 7 بار بیشتر از آگهی روزنامه‌ها و مجلات و 2 بار بیشتر از تبلیغات رادیویی موثر بوده است. این تحقیق، در روزهایی اجرا شد که تلویزیون تازه به بازار آمده بود و حتی رسانه هم به حساب نمی‌آمد. در سال 1971، پژوهشگر دیگری دریافت که دهان‌به‌دهان، در تغییر نگرش‌های منفی یا بی‌طرف، به نگرش‌های مثبت، 9 بار بیشتر از هر نوع آگهی موثرتر است.

  • نوآوری

چگونه فروشندگانی نوآور داشته باشیم؟
ماندن در بازار رقابتی نیازمند توجه دائمی و مستمر به مقوله نوآوری است. برای این کار لازم است به فروشندگان انگیزه داد تا وظایف جاری خود را به بهترین شکل انجام دهند و با جریان کسب‌وکار همپا و همگام حرکت کنند. به عبارت دیگر برای آنکه فروشندگان نوآوری داشته باشیم لازم است این قابلیت را در آنها پرورش دهیم و تنها به دنبال این نباشیم که نوآوری را از بیرون سازمان "بخریم".

میز گرد

  • نقش موزعین در خوشنامی سازمان

بازاریابی غذایی
بازاریابی دیجیتال در صنعت غذا
در دو شماره گذشته به بیان نکاتی درباره بازاریابی هرچه بهتر در صنعت غذا پرداختیم. در این شماره بخش پایانی این مطلب را می‌خوانیم.

  • مدیریت مالی فروش

پلن نویسی مالی چیست؟
شاید برای شما هم پیش آمده باشد که می‌خواهید افراد مختلفی را به استخدام شرکت خود درآورید ولی آنها در فرم استخدام حقوق و مزایایی درخواستی متفاوتی را درج کرده باشند. اگر قرار باشد همه این پیشنهادات را قبول کنیم چطور می‌توان بین آنها شرایط یکسانی سودآوری ترسیم کنیم؟

  • بهره‌وری

چرا دستور جلسه نداریم؟
زمانی که صحبت از دستور جلسه به میان می‌آید، شاید اولین چیزی که به ذهن بسیاری از افراد می‌رسد این است که با یک برگه کاغذ بی‌فایده و به قول معروف "فرمالیته" طرف هستند که بودن و نبودنش تفاوتی ندارد. همین تصور غلط باعث شده که طبق نتایج تحقیقی که به تازگی صورت گرفته، 63 درصد از جلسات دستور جلسه نداشته باشند.

  • پرسش و پاسخ

امروزه به شدت فضای رقابتی در ایران در حال گسترش می‌باشد و هر چقدر رقابت بیشتر می‌شود مبحث بازاریابی و فروش اهمیت بیشتری پیدا می کند؛ برعکس حدودا 10 سال پیش که تولید خیلی اهمیت داشت و آن چیزی که کم اهمیت بود بازاریابی و فروش بود چرا که بازارها انحصاری بودند.

ماهنامه بازاریاب بازارساز نشریه‌ای کاربردی در حوزه‌ی بازاریابی، فروش و پخش و توزیع است که به صورت ماهانه منتشر می‌شود.

کد خبر 350849

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha