دوشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: ماهنامۀ ۳۹ فرهنگ اسلامی با عنوانی همچون میز گرد ماه، کندوکاو در چند و چون ادبیات داستانی و انقلاب اسلامی منتشر شد.

ماهنامۀ ۳۹ فرهنگ اسلامی

به گزارش روابط عمومی دفتر نشر فرهنگ اسلامی، جایزه ادبی ریچل کوری را تاسیس کنید عنوان مصاحبه این ماهنامه با دکتر مجتبی رحماندوست می‌باشد.

در بخش فرهنگ و اندیشه این شماره ، نقد و گفتگویی در خصوص موسیقی می‌تواند در خدمت فطرت الهی انسان باشد آورده شده است.

نشانه شناسی و فرآیند گسترش جنگ های نیابتی در جهان اسلام موضوع فصل سیاست است. این مقاله نوشته ابراهیم متقی و فرضیۀ آن بر این موضوع تاکید دارد که: جنگ های نیابتی تابعی از سازوکارهای کنش راهبردی قدرت های بزرگ برای ایجاد گسست و گسترش تضادهای درون تمدنی کشورهای مرکزی جهان اسلام است.

در -سخن نخست- از سردبیر ماهنامه نوشته ای پیرامون جهان عرب و گزینه های سرنوشت ساز می‌خوانیم.

بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با خانواده های شهدای منا در بخش خبر و نظر روایت شده است. فرآیند بیداری اسلامی و عملیات بهار عربی نوشته ای از حسین رویوران بخش بیداری اسلامی را تشکیل می‌دهد.

تاثیر فلسفه کانت بر هنر مدرن در بخش فلسفه مطرح شده است.فصل ادبیات این شماره شامل دو قسمت است، زبان گفتار و شعر از دیدگاه دکتر رستم وهاب نیا ونمونه هایی از کارهای ایشان در ادامه به چاپ رسیده است. بر زبان فارسی در افغانستان چه می‌گذرد؟ گفت و گویی است که با نویسنده افغانستانی -سید اسحاق شجاعی- صورت گرفته است.

ماهنامه فرهنگ اسلامی هر ماه با مدیر مسئولی علی‌اکبر اشعری و سردبیری محمد حسن زورق منتشر می‌شود.

توزیع این ماهنامه از طریق دکه‌های مطبوعات و کتاب‌خانه‌های عمومی و یا اشتراک صورت می‌گیرد. همچنین علاقه‌مندان می‌توانند این ماهنامه را از سایت‌های طاقچه، جار، لیماتک و مگ ایران و یا از سایت فرهنگ اسلامی تهیه نمایند.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت www.daftarnashr.com و یا www.farhangeeslamimag.com مراجعه فرمایند.

کد خبر 349141

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha